Any nou, vida...

Un relat de: JOSEFINA

Cada any, quan el mes de desembre fineix i el mes de gener s'acosta per fer el canvi d'any, ens omplim d'il.lusions i de bons propòsits.
En realitat res canvia i ja es diu que : any nou... vida vella, que no pas bella.
Fem repàs del que hem fet i del que no hem fet i decidim el que farem els propers dotze mesos, que és gairebé el mateix que haviem decidit que fariem els dotze mesos anteriors.
Ens sap greu fer un any més(a mi no, eh?) ens preocupem per quants ponts te el calendari laboral i si podrem fer algún viatget quan arribin les vacances, comprem menjar per un batalló, no sigui que passem gana durant les Festes de Nadal i delpilfarrem la paga extra (qui en te) en compres, moltes innecesàries, i si ens queda algún caleret el fem servir per aprofitar les REBAIXES.
Cada any, fem propósits que gairebé mai surten be : deixar de fumar, fer règim, anar al gimnàs o aprendre anglès, per dir-ne uns quants.
Cada any, algú del nostre entorn, fa el llarg camí del quan no torna mai més i ens deixa el cor ple d'enyorança.
La roda de la vida gira i gira i any rera any, es repeteixen les mateixes escenes, i es torna a dir la frase : aquest any, SI !! , també en el futbol, clar.
Els nens i les nenes es fan grans i els grans ens fem vells i els vells ... no sabem benbé en qué es converteixen, quan marxen d'aquest món.
Any rera any ...any rera any...


Comentaris

  • Has descrit[Ofensiu]
    brins | 11-03-2009 | Valoració: 10

    molt bé aquesta roda de la vida de la qual tots formem part. On aboquem il.lusions que a vegades s´acompleixen, i d´altres vegades tan sols esdevenen desenganys o oblits.Tot i això, cal que en neixin de noves, cal que reguem el nostre jardí amb gotes d´esperança.

    M´ha agradat el teu relat !

  • El pas del temps [Ofensiu]
    Avet_blau | 18-01-2009 | Valoració: 10

    Quina bona descripció del pas implacable
    de la vida, i del temps.
    Animals de propòsits i voluntats,
    que l' entorn s' encarrega de trepitjar.
    esclaus dels consum que ofega,
    i qui s' escapa, es un animal estrany.

    Els grans ens fem vells,
    i els vells ...mes vells,
    com els desitjos e il·lusions
    que es tornen somnis i abandons.
    Avet

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125627 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).