Anomalia climàtica

Un relat de: Laura
Era un món quasi igual que el nostre. Els nens pobres morien de gana i de set, els joves morien ofegats a l'estret, els adults morien a les llistes d'espera i les velles morien de fred i de pena. Els ocells morien pel fum, les abelles, per falta de flors i els peixos, pels líquids llefiscosos que inundaven el mar.

Un dia, a les sis de la tarda, un soroll espantós va anunciar la desgràcia. Una terrorífica onada de lucidesa provinent de les capes més altes de l'atmosfera s'atansava imparable sobre l'hemisferi nord. Unes hores més tard, el paisatge era desolador. Els cossos descansaven inerts sobre l'asfalt, a les sales de gimnàs, als ascensors, alguns encara amb el rostre enrogit. En aquell món quasi igual que el nostre, no hi quedava ningú viu.

Els rics havien mort de vergonya.

Comentaris

  • Divisió gruixuda[Ofensiu]
    Laura | 21-05-2015

    Gràcies pels teus compliments, Lluís.

    És veritat que el relat fa una divisió una mica "gruixuda", però està fet expressament: els que moren per sobreviure són pobres, els altres som rics. I el fet que no ens hi considerem potser és un dels factors que fa que no fem res al respecte. La idea és que si ens adonéssim realment de com contribuïm a que les coses continuin com estan, moriríem de vergonya!

    Això és, en tot cas, el que volia transmetre.

    Fins aviat!

    Laura

  • Benvinguda![Ofensiu]
    llpages | 20-05-2015 | Valoració: 8

    La idea original del relat és boníssima, molt original això d'agafar-se de manera literal la frase feta "morir de vergonya". Però a mi no em queda clar que, pel que expliques al teu relat, només afecti als rics, tinc els meus dubtes de si no moren també d'altres membres de la societat que no podem titllar de rics. M'ho pots aclarir?
    Gràcies per comentar un relat meu!

  • Gràcies![Ofensiu]
    Laura | 20-05-2015

    Sí, mira, últimament estic d'humor catastrofista. Gràcies per la benvinguda!

    Laura

  • No sé Laura...[Ofensiu]
    AVERROIS | 19-05-2015 | Valoració: 10

    ...si haurem de morir tots perquè aquest món pugi viure en pau.
    Un relat clar i entenedor. Esperem que obrin els ulls els que ho poden fer i aconseguir un món en condicions.
    Benvinguda a relats i una abraçada.

l´Autor

Laura

1 Relats

4 Comentaris

824 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor