Ànima de bronze

Un relat de: llamp!

Hi havia una vegada en què més que sola, em trobava isolada. No hi havia raó o motiu per creure que passava res, però vaig assumir que potser havia de sortir i sortí a passejar per la ciutat sense fixar-me cap objectiu. Seguia l'ombra de l'ànima de la ciutat o la dels ocells tot migrant cap al Nord. M'era indiferent. Mentre passejava trobava els llocs més freqüentats per mi durant la infància, quan em vaig dir a mi mateixa:

"Travessaré la ciutat encara que se'm desgastin les sabates, encara que caigui el xàfec de la dècada, encara que m'empaiti la policia o em vulguin detenir".

Així va ser i quan vaig haver travessat la ciutat trobí un Museu on no hi havia estat mai i decidí entrar.

(passà una estona...)

La meva veu interior em digué: M'atreu l'escultura de la "Nena plorant", és extremadament derrotista. Me l'estic mirant bé... i s'assembla a mi, sé que mai sabré del seu origen però estic convençuda, que ara," in situ", ella sóc jo.

A l'instant que el cap em començà a donar voltes i caigué a terra, víctima d'un atac de plor, seguit d'un desmai. Ningú al voltant, el guarda de seguretat sense parar atenció. Perdé la consciència mentre el meu cos començà a levitar lentament. El meu cos anava levitant fins a fondre's amb l'escultura en una simbiosi perfecta entre el bronze i el meu cos.

Quan desaparegué, ningú se'n va adonar, ni el guarda que no mirava, ni a la guixeta d'entrada notaren res.

Vaig anar a parar a un pou de llàgrimes: terrible desídia.

La portentosa escultura em xuclà i em feu plorar eternament.

Ara, per a totes les noies que patiren de la llàstima aliena esdevindria una imatge captivadora que faria imaginar la tristor més lírica, la vergonya més immunda, l'autoestima més apedregada, la imatge més malenconiosa, l'ànima més pudorosa, el plor més colpidor, la figura isolada amb els sentiments més dolguts de tot el Museu, i per extensió, de tota la ciutat.



Imatge de l'estatua de bronze "Nena plorant":

nena plorant


Comentaris

  • Excel.lent, desolador i... real.[Ofensiu]
    Bonhomia | 15-05-2009 | Valoració: 10

    Caram, quin romanticisme tan excel.lent i desolador a la vegada! M'ha captivat, i és que la bruixeria d'un encantament com aquest simbolitza el plor etern de moltes dones que es senten extremament excloïdes, a vegades fins a la mort, i de moltes nenes.


    Sergi

  • Una idea preciosa,[Ofensiu]
    Xantalam | 05-05-2009

    la fusió entre l'escultura com a imatge o representació de la tristesa i la noia que sent intensament aquesta emoció.
    Molt bé, Dani, continua escrivint i gràcies per compartir amb nosaltres aquestes bones creacions.

    Una abraçada.

  • gypsy | 04-05-2009

    i si fos veritat que l'escultura conté l'ànima d'una nena plorant que vagava en pena per la ciutat fins que el bronze la va abduir?
    Molt inquietant. Si veiés l'obra, segurament em vindria al cap aquest teu relat poema.

    gypsy

  • una faula[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 03-05-2009

    que entra de pet dins de la llegenda de relats.
    M'agrada com tractes aquesta imatge poètica convertida en petit relat.
    Molt bé Dani!

    Et felicito per l'èxit assolit!

    Ferran

  • Comparteixes el teu dolor amb les paraules.[Ofensiu]
    katya | 30-04-2009

    Això està molt bé.

    Domés pot entendre la profunditat del patiment humà una persona que l'ha viscut. Per desgràcia tu en saps molt d'això, i així ho reflecteixes en aquest relat.

    El que és important i veig que ho tens molt clar és treure el màxim potencial dels nostres coneixements.

    Hem dic Katya i fa poquet que em passejo per RC. Encantada d'haver-lo descobert i d'haver-te descobert a tu també.

    Som del mateix any que tu i vaig néixer una mica abans d'entrar la primavera. La teva biografia m'ha fet veure gran quantitat d'afinitats i gustos pels pensaments filosòfics i també compartim coneixements i experiències amb les malalties mentals. Tenc una germana resident en un hospital psiquiàtric amb un diagnòstic d'esquizofrènia molt greu i altres experiències personals que et marquen de debò.

    Enhorabona per ser on ets

    Una salutació amb els braços oberts

  • Molt bonica aquesta prosa[Ofensiu]
    Romy Ros | 27-04-2009 | Valoració: 10

    poètica que ens trasporta a una transformació de la carn a estàtua de bronze i ens deixa plorant eternament el cos. Fascinant!

  • Tristor...[Ofensiu]
    rnbonet | 27-04-2009

    ...de pluja, tristor de l'ànima (encara que siga de metall).
    Una bona prosa poètica. Almenys, per mi.
    Salut i rebolica!

  • El llamp dona llum a la pluja[Ofensiu]
    Epicuri | 26-04-2009

    Sovint plou a l'ànima,
    al cap i a la fi
    som aigua
    fonamentalment
    electricitat
    llamps
    trons
    poesia
    digues-li
    prosa
    o música
    la alegria que podem viure te un essència fonamental de bellessa que es diu, i sobre tot, se sent tristessa. I la psique: autèntica tempesta de por i d'alegria que vol dir tristessa.

    I jo que m'alegro de llegir-te aquí. Al terra. Acompanyant el desconsol d'aquesta nena, tan maca! que desconsoladament plora...tot i la nostra impotència.

    No més resta, esclamar...
    LLAMP!!!

  • Ànim Dani![Ofensiu]
    F. Arnau | 15-04-2009

    Quan presentares aquest relat al Repte, ja el vaig valorar per les imatges una mica tristes però alhora molt belles que et va inspirar aquesta nena plorant. A més a més, amb la prosa poètica, que és una de les meues asignatures pendents...
    Però, ara volia parlar-te sobre el post d'ahir al Fòrum, quan et trobaves una mica desesperat per les malalties dels teus éssers més volguts, i cercaves conhort (així vaig titolar el meu poema sobre el RPV). Per això estem els amics (encara que una mica virtuals), i com he passat pel tràngol, conec la situació i com es valora cada gest, cada paraula, cada alè...
    Ànim Dani! Ja veuràs com tot canvia de color...
    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    ... I moltes gràcies per enviar-me les fotos del viatge a Londres (una altra de les meues asignatures pendents)