Anem o no ?

Un relat de: Endavidnalla
Portava més de mitja hora dins del cotxe quan va arribar.

– Ja era hora, no ? – li vaig recriminar.
– Faig el que puc – em va dir, - em costa arribar a l’hora, tot i que la gent pensi el contrari.
– Molt bé, molt bé. I què esperes, anem ja o no ?
– No em toquis el voraviu que avui ja vinc cremada.
– Per què ?
– Per la merda de conveni laboral que tinc, mira el que et dic. Horaris abusius, gairebé sense vacances, sense plusos de perillositat per morts d’alta muntanya, sense jubilació, un desastre vaja. I a sobre, en l’última negociació tampoc vaig aconseguir que m’assignessin ajudants en cas de guerra, pel que se m’acumula la feina que dóna gust cada dos per tres. Durant la segona Guerra Mundial vaig estar a punt d’agafar la baixa per estrés, i ara, amb l’Afganistán se m’està començant a desenvolupar una arritmia que fa por.
– No et preocupis, que no et moriràs.
– Molt graciós. Anem o no ?
– Per què ara, per què a mi ?
– Per què ? Per què ? Que pesats que sou tots, la veritat. Que jo no faig la llista ! Que a mi me l’ha donen feta ! Jo només passo a recollir. T’ho torno a dir: anem o no ?
– A on ?
– A on ? Però que et penses que et contestaré ? No em facis riure. Ho sento, però això m’ho guardo per a mi: secret professional. Total, d’aquí a un segon ho sabràs ...

Comentaris

  • Arramonat | 22-12-2010

    Cap al mateix lloc que abans de néixer... M'ha agradat!

  • crohnic | 21-12-2010

    Un microrelat divertit sobre un tema que no ho és tan... Jo també he escrit diversos relats d'un estil semblant (encara que pocs n'he penjat...)...
    M'ha agradat!!

  • molt original relat[Ofensiu]
    joandemataro | 21-12-2010 | Valoració: 10

    tractes amb humor i fina ironia un tema que a tots ens fa por, et felicito
    una salutació de mataró
    joan

l´Autor

Endavidnalla

2 Relats

4 Comentaris

1527 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor