Anècdotes d'una mestra.

Un relat de: marga
Mentre estava un matí explicant una lliçó de Naturals en els de 7e C ( un grup
difícil doncs s’hi aplegaven uns quants dels alumnes més gambirots del curs) veia que a la dreta de la última fila hi havien uns moviments estranys que els alumnes del voltant miraven enriolats. Tenia que interrompre l’explicació moltes vegades per posar ordre, silenci i demanar atenció. Anava explicant la lliçó amb la mirada atenta en aquell grup i observava que la cosa continuava i no sabia que redimoni feien aquells tres del racó del darrera i abans de que em decidís d’anar fins a ells, de cop se’m va aclarir l’assumpte. Vaig sentir una pudor del fum de quelcom que es cremava allà al fons que em va esglaiar, havien encès un foc! Per sort ho van fer calant foc a unes tapes de cartró d’uns llibres d’una llibreria que hi havia al llarg del costat dret de l’aula, i que no van arribar a fer llames que podrien haver causat un gran incendi.
Estava estupefacta, com era possible que estant jo pressent a la classe fessin semblant acte!, com explicar-ho!
Vaig escridassar-los i crec que també algun mastegot es hi va caure.
L’encenedor va ser requisat.
Ningú va explicar a ningú el succeït a la classe.
La Directora no se’n va assabentar.

Comentaris

  • Curiosa anècdota![Ofensiu]
    Vicent Terol | 12-06-2016

    Mare meua! Espere que això no em passe a mi! Sóc mestre i he treballat a escoles de molts tipus, algunes d'elles amb alumnes difícils degut a l'ambient de misèria i desestructuració on s'han criat. Però això de l'encenedor...

    He requisat, últimament, algunes trompes (de manera provisional, vaja), per allò de la distracció que impliquen.

  • Mira l'enllaç[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 01-12-2012 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?s=Un+nadal+irrepetible