AMOR ATÒPIC

Un relat de: Susanna Tortosa Tudela
Tinc la pell molt sensible. Si no en tinc prou cura, em surten erupcions vermelles que em produeixen picor i fins i tot no em deixen dormir. Aquests petits grans i aquesta descamació molesten molt i si em grato, s’escampa més el meu malestar.
Necessito una crema molt especial que em calma la coïssor. La composició ha de ser molt concreta: 10 gr. d’amor propi, 10 gr. de serenitat, 10 ml de confiança en mi mateixa i 10ml. d’escepticisme. Amb aquesta crema milloro amb rapidesa. Les erupcions es guareixen, la picor desapareix i el son esdevé profund. La pell torna a quedar ben fina i suau. Fins que malauradament torna a sorgir un altre brot d’incomoditat.

Sóc conscient que aquesta malaltia benigna que m’han diagnosticat com amor atòpic no té cura. S’ha de saber conviure-hi. No és fàcil, però amb les cremes i els ungüents oportuns es pot arribar a controlar.

També és bo prendre el sol i les vitamines que incorporen aquells productes que diuen que van bé per prevenir que les vermellors a la pell tornin a sortir: viure la vida al dia, pensar que no hi ha res que es pugui controlar i només creure en un mateix. Ser conscient que tot pot canviar d’un moment a un altre, que en uns segons podem desaparèixer d’aquest món i que el que avui és cert, demà deixa de ser-ho sense una explicació racional. Tot es regeix per les emocions del moment i és bo acceptar que aquestes emocions, junt amb els sentiments són inestables.
Ni atípic, ni utòpic, el meu amor és atòpic i cada vegada que brota és més virulent. Si bé sembla que la meva pell és més resistent amb els anys, resulta que el meu cor s’estova amb l’edat. I el que abans era una petita erupció externa, ara és un volcà de lava que em crema per dins i m’ofega al respirar el seu fum tòxic.

Estic alerta, encara que sé que no podré evitar continuar tenint aquesta pell sensible. Confio en mi i confio en reconèixer que aquests brots atòpics acaben marxant amb el tractament adequat. Acabo trobant de nou l’equilibri, aquest equilibri que tots busquem i que costa tant de mantenir.

Comentaris

  • Viure[Ofensiu]
    tapisser | 07-03-2015 | Valoració: 9

    Això que has escrit, s'anomena viure?

    Ho fas fàcil.

    És molt bonic, m'ha agradat molt.

    Salutacions, fins aviat.

  • Molt original !![Ofensiu]
    MARIA MARTINEZ | 05-03-2015 | Valoració: 9

    Quin relat més original i creatiu . M'ha encantat.

  • Fantàstic.[Ofensiu]
    TEREFRAN | 04-03-2015 | Valoració: 10

    Felicitats!! Un relat molt original. M'agrada molt!

  • Molta raó[Ofensiu]
    Esther Cava | 04-03-2015 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt!!! Bravo, ben redactat i el contingut molt encertat. Quina raó tens... :-)

  • obre els ulls[Ofensiu]
    caldet | 04-03-2015 | Valoració: 9

    i es que de certeses poques. Ens creiem qui sap què i només som ben poc.
    per això val la pena no emprenyar-se gaire i viure, ajudar, i badar tant com puguis.

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 03-03-2015 | Valoració: 10

    Un bon relat, si senyor!

Valoració mitja: 9.43

l´Autor

Foto de perfil de Susanna Tortosa Tudela

Susanna Tortosa Tudela

5 Relats

29 Comentaris

4955 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50