Amor amb roses

Un relat de: salvatore vinyatti

Ets l'esperit deliciós que viu dins del meu cor enamorat,
ets com un follet formós, amb ulls penetrants,
que guaita la bellesa dels dies, i
la formosor de les roses
vermelles, plenes
de vida.

Tens la mirada que amoreja pau. Plena de delicats
sentiments, com els pètals bells de la rosa,
invitant a la passió olorosa
del desig, amb roses
d'amor.

Les teves paraules desprenen estels de dia
indicat-me sempre el teu nord
perquè jo, no em perdi.
Oh Amor !

M'agafo a les teves mans com un nadó
al cos de la mare i a la serenor
de la teva saviesa, un
llibre dolç
d'amor i
pau.

Comentaris

  • ets admirat[Ofensiu]
    gandi | 16-07-2005 | Valoració: 10

    veig el què et diuen, no sóc critic repecto allò que veig, bonic poema de roses fragancia de flors, poema enamoradís.

  • amor amb roses[Ofensiu]
    donablanca | 31-03-2005 | Valoració: 9

    m'ha agrdat molt la longitud de les estrofes.
    No és habitual per aquí, (normalment són molt curtes)
    li dona un caire més profund al poema

  • resposat a el_critic[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 24-01-2005

    Pirmerament deixa'm que et doni les gracies per la teva opinio i sinceritat. De fet, ignorava que tingués un lector que seguís els meus escrits i que inclòs l'hagués ajudat en alguna cosa sense saber-ho. Saps, tots aprenem de tots, jo avui he après de tu, i demà d'una altra persona, d'un altre poeta, o be d'un nen que parla sempre en forma de haiku, o be d'una iaia que en la seva trajectòria quan parla ja fa poesia... has vist estils diferents i modalitats, i de fet estas descobrint coses, jo, descobreixo que em cal la búsqueda per seguir escrivint i ara, em centro en el haiku japonès, però no deixaré mai de fer altres composicions i quan n'hagi après o sigui mai, seré un poeta feliç. La teva crítica... que he de dir... que tens raó, que potser s'ha d'anar composant i penjant a la web allò que creus que té la máxima qualitat, o sigui menys relats... però, saps, escrivint i penjant relats aprens de tu mateix al mateix moment que els veus penjats. No tot el que he penjat m'agrada.... de fet quan vull fer una tria tinc molta feina per a treure'n 50 de bons.
    Bé, en aquesta búsqueda hi ha un treball, el de cada dia, el que moment a moment em fa agafar el bloc, i prenc notes del moment que vius,després elabores... aquí és quan trobes versos forçats, i després d'un temps aquest mateix vers es torna a composar i surt molt millor.
    Res més gracies per haver-me llegit i per haver fet una crítica molt constructiva, ets un bon lector i un exemple que cal comentar als nostres companys relataires. Reb una salutació cordial.

  • Mirada retrospectiva[Ofensiu]
    El_Critic | 23-01-2005 | Valoració: 8

    Hola salvatore

    La teva poesia m'ha servit per moltes coses. M'ha servit per endisar-me en diferents estils de composició, per saber que es pot fer poesia de quasi qualsevol cosa, que compondre paraules belles en versos agradables és qüestió de saber-ne. Saps fer poesia, i ho explotes. La treus de sota les pedres, de les escletxes de la persiana, de darrera la pica... Cada poema que fas és una nova evocació a l'art d'escriure però... Sí, hi ha un però. Tanta poesia empalaga una mica, no t'ofenguis, ja he dit que en saps i m'agrada com escrius. Però algunes de les poesies resulten una mica forçades, no pot ser? Així com d'altres et fan tancar el relat content d'haver-les llegit, d'altres et fan dir: bé, a veure la següent, sense cap sensació i crec que és necessari crear sensacions amb els poemes, no només que siguin bonics. Et felicito, però, per una creativitat que sembla ilimitada.
    Valoració global de 8, ja que els relats podrien ser més del que són, no en dubtis.

  • UNA JOIA DE POEMA[Ofensiu]
    Marc Freixas | 21-06-2004 | Valoració: 9

    Deliciosa combinació de paraules precioses,
    envolten la magnitud d'una bellesa envejable;
    aquest AMOR AMB ROSES val el seu pes en or,
    per la dimensió que agafen les pròpies paraules en tot el seu contingut.

    És un poema d'amor d'autèntica veritat,
    on demostres a la teva estimada una completa estimació;
    és, sens dubte, on recau la gran bellesa de la poesia,
    on demostres de manera brillant tot el teu immens talent.

    Només em queda felicitar-te,
    per aquest primer poema que vas introduir a la web;
    va ser un magnífic començament,
    i mereix el comentari cert de la positivitat de l'optimisme, ENHORABONA SALVATORE,

    CONTINUA ESCRIVINT PER SEMPRE,
    I PER TOT EL QUÈ ET VINGUI DE GUST ESCRIURE; PER A MI SERÀ UN PLAER, ALTRE COP.

    UNA ABRAÇADA D'EN MARC!!!

    I SALUT!!!

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de salvatore vinyatti

salvatore vinyatti

227 Relats

336 Comentaris

371193 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Graduat en Arts Aplicades, decorador i dissenyador de mobles,actualment administratiu. Tinc interessos artístics, literaris i socials. Editor de butlletins de varies associacions veïnals, i de dones ( A.Veïns) Animador sociocultural i dirigent veïnal. Tinc interessos poetics i organitzo el Premi Grau Miró de relats hiperbreus a través de la A.Veïns del meu barri. Els meus poemes expressen temes d'amor,defensa de les dones i infància, temes socials, contra la guerra i també relats i poemes erotics.
( tanka/hayku/poema triangular/ etc. La literatura és el meu últim estadi artistic el qual desitjo poder i assolir-lo amb satisfaccions i amb més coneixements culturals per al gaudi de la meva vida personal i artistica.