Ambició i colesterol.

Un relat de: Jondalar

Tots sabem que hi ha un colesterol bo i un de dolent. I que el dolent pot obstruir la circulació de la sang, per urbanització descontrolada de les vies de comunicació del nostre sistema. Penso que l'ambició també es pot desdoblar en bona i dolenta. L'ambició bona és honesta i no necessita aportacions addicionals d'àcids Omega 3. Però l'ambició dolenta és perjudicial pel sistema. En el cas de cèl.lules d'ambició dolenta en llocs preeminents del sistema es poden donar diverses patologies com les embòlies o càncers del Prestige, Aznalcollar, vaques bojes, paradisos fiscals, Marbella o Chernobil. Quan l'ambició dolenta s'instala en llocs encara mes estratègics del sistema, es desencadenen confusos silogismes (AlQaeda i l'Iraq de Saddam es relacionen per la q) i guerres. Penso que cal millorar la vacuna contra aquesta ambició dolenta. La vacuna democràtica ja va fallar en l'Alemanya d'entreguerres, que va permetre un Hitler escollit en eleccions. Necessitem un sistema inmunològic que garanteixi l'ambició bona del que pensa que el seu model ideal de societat és el que s'ha d'imposar a la resta de congeneres. Que garanteixi el governant honest. Que no utilitzi el govern per afavorir els seus interessos i els interessos dels seus. Que assumeixin que Kioto implica disminució de beneficis, que assumeixin que el nucli d'Europa son els seus ciutadans, no els estats, el corporativisme o les multinacionals, que assumeixin perdre poder polític en benefici d'un sistema sanament lubrificat. Que admetin que la lluita contra el terrorisme serà crònica i només es pot mitigar a llarg termini actuant en el conjunt de causes: la manipulació del malestar, la ignorancia, la pobresa, la intransigència, la manca de valors humans, el creure en contes del pensar. I que informin sense electoralisme als ciutadans que per un mon equilibrat, el primer mon ha de cedir influència i beneficis. La violència no es combat amb violència. El colesterol dolent provoca infarts.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Jondalar

Jondalar

14 Relats

36 Comentaris

27006 Lectures

Valoració de l'autor: 9.35

Biografia:
Sóc de l'Empordà, suposo que un xic tocat per la Tramuntana.

Penso que la sensació mes intensa que es pot tenir en aquesta vida és l'abraçada a una persona que estimes.

Molt agraït per la teva lectura i els comentaris.

pgentzen@hotmail.com