Amb pocs mots breus.

Un relat de: Unaquimera

Fa un temps, vaig fer nans amb mots breus.
No hi són tots... sí que hi ha més de tres!



Fins al cel blau puja el fum gris d'un foc ben boig que neix al bosc: quin risc més alt!



El fil, prim i llarg, cus amb punts nets; fa un nus xic que no es veu; no jau mai.



Mil mots hi ha per dir el que sents al cor: un cop ho has dit, quin goig de vers...



Fa sol, tinc pa i tinc vi (ni fam ni set ni son), sé el so del mar: sóc ric!



Unaquimera

Comentaris

  • Per tu,[Ofensiu]
    free sound | 26-02-2011 | Valoració: 10

    per tot, és molt,
    és bo...
    Molt bé, curt sóc,
    mai més, és res
    com tot.
    Bon jorn !!!

  • Fins fa poc [Ofensiu]
    Josoc | 25-02-2011

    no sabia ni que eren els nans. A través teu els començo a trobar importants.

  • tens raó amb pocs mots[Ofensiu]
    joandemataro | 24-01-2011 | Valoració: 10

    dir molt i mostrar sentiments molt pregons, gràcies pel teu suport maite
    una abraçada
    joan

  • Mots breus[Ofensiu]
    joanalvol | 30-04-2010 | Valoració: 10

    És cert que el català és abundós amb mots breus. Serà pel fet de ser estalviador? Breu, però no vol dir escàs.
    He llegit veritable poesia monosil·làbica. És tot un art. Te'n surts molt bé. M'agradaria aprofundir en el tema per expansionar més aquest estil. Ho deixarem per un altra ocasió.

    Una abraçada breu però intensa.
    Joanalvol

  • Breus i bons[Ofensiu]
    Naiade | 18-11-2009 | Valoració: 10

    Bons jocs de paraules que no tothom els hi sap donar el punt.
    M'agraden si, però si me'n fan triar un em quedo amb:
    "Mil mots hi ha per dir el que sents al cor: un cop ho has dit, quin goig de vers..."
    Tu ja saps el perquè!

    Petons i abrasades

  • Oblidava la valoració.[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 03-07-2009 | Valoració: 10

    Ara sí,
    Una quimera : ten points.

  • L'art de la brevetat[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 03-07-2009

    Jo també estic agarrant-li goig al fet de construir nanorelats i, en el cas aquest, intentar construir-ne un amb monosíl·labs és un exercici que permet explorar a fons les possibilitats de l'idioma. L'últim ha sigut el que més m'ha corprés perquè m'he adonat que... també sóc ric!

  • NANOS[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 25-06-2009 | Valoració: 10

    Aquests nanos son molt encertats, molt ben escrits i ben pensats, un bon escriptor "con pocas palabras basta" FELICITATS.

  • "Gracias a la vida ...[Ofensiu]
    leonardo | 25-06-2009 | Valoració: 10

    que me ha dado tanto"...Els matins quan acompanyo a la meva filla a l'escola, sense adonar-me em trobo cantant aquesta cançó, aquest cantic d'agraïment, d'esperança ... jo també soc ric! preciós el teu darrer nano.

    Una abraçada rica en sensacions

    leonardo

  • Fins fa ben poc...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-05-2009 | Valoració: 10

    Fins fa ben poc, em resistia als nanos. Pressions "familiars" m'han fet llegir-los... i, ja he participat en dues ocasions als reptes.
    Sembla fàcil... o, és que tu ho fas fàcil?
    Una abraçada!
    - Joan -

  • amb pocs mots breus...[Ofensiu]
    annah | 12-05-2009 | Valoració: 10

    i super ben trobats!
    Uns jocs de paraules genials!!

    Una forta abraçada, maca!

    Anna

  • Bona tarda, bonica!![Ofensiu]
    Sol_ixent | 06-05-2009 | Valoració: 10

    Feia temps que no passava pel teu raconet (bé, de fet estic ja quasi desconnectada de la web de RC) i he decidit venir-te a fer una visiteta :D

    El cert és que estic d'acord amb el missatge anterior, que el tercer és el millor -i merescudíssim guanyador!-. Jo he participat en algunes ocasions, als nano, però sense mai guanyar... la meva mitjana és de 2 vots!jeje. A l'igual que els reptes, després de participar en molts al final n'he aconseguit guanyar dos! ;)

    Un petonàs, i perdona per la "rallada"!
    Sol_ixent



  • katya | 23-04-2009

    M'encanta, el darrer sobretot.
    Surt del cor. Si que ho ets rica!

  • M'han encantat tots![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 19-04-2009 | Valoració: 10

    Però especiament el tercer i el quart.
    Quantes coses es poden dir sobre els objectes més quotidiants! Només cal observació i sensibilitat.
    En quant a les paraules, són les eines que, ben utilitzades, són capaces de bastir un món sublim. Però a aquesta fita només hi arriben els escollits. I tu n'ets una, princesa.

  • Permet-me[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 09-04-2009 | Valoració: 10

    una expressió no catalana : rizas el rizo" amb aquests pocs mots breus. Tots deliciosos però el darrer, aquest cant d'agraïment a la vida, és el que em quedaria.
    Una abraçada, Unaquimera.

  • de les nostres mirades, de la lluna en farem dues[Ofensiu]
    lluis perealbert | 06-04-2009

    k bo k es el vers dels dits, el mig del mar, el fons del llac.

  • Una mostra més de la mestre[Ofensiu]
    JOANPG | 30-03-2009

    Cal reconèixer que si t'hi poses no tens rival. M'he adonat que el nivell, en general ,dels relats i els poemes publicats, fan pujar el nivell. No et sembla? Deixant a part les bestieses de sempre.
    Segueixes essent la nº 1 amb tot el mèrit malgrat que ara no s'estila valorar. Tots reconeixem la teva indiscutible vàlua, amb punts o sense.

    Ma mà et fa do de pau i goig pel teu fer art.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Bells mots![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 30-03-2009 | Valoració: 10

    Molt bé el teu joc de mots.
    Quin el més bo! Ets el què no hi ha: art pur!
    Un bes ben fort.
    Sóc jo... ja ho saps!

  • Nans com el cel![Ofensiu]
    Cendra de flor | 30-03-2009 | Valoració: 10

    M'enamoren els teus nans, jo mai n'he escrit de nans, però deprés de llegir els teus m'agafen ganes de provar-ho.
    Una nanoabraçada

    Cendra de Flor

  • Una mostra més...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 29-03-2009 | Valoració: 10

    de la teva habilitat per jugar amb les paraules i fer-ho amb maestria. Fer nans amb mots breus ja té la seva dificultat, però si a més aquests tenen força contingut, com en aquest cas, no pots fer res més que quedar bocabadat, que és exactament com he quedat jo al llegir-los.
    Un cop més, et felicito!
    Una abraçada

  • Hola![Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 28-03-2009 | Valoració: 10

    Encara que fa molt de temps que no ens comentem et segueixo llegint. I es que al passar unes setmanes un xic "fotudetes" m'he dedicat més a llegir que no comentar i escriure (recomanacions sanitàries)
    Avui aquest text de monosíl·labs m'ha fet pensar en la riquesa que te la nostra llengua, i que amb monosíl·labs tal vegada podríem escriure un curt relat.
    Tens un extens vocabulari, i a més saps emprar i combinar adequadament aquesta riquesa lèxica per redactar amb mestria magnífics textos.
    Una hiper abraçada monosíl·laba,

    J. Lluís

  • Difícil![Ofensiu]
    Bonhomia | 27-03-2009 | Valoració: 10

    Això si que ho veig difícil! No sé si podria intentar de fer un nanorelat amb només monosíl.labs!

    Una abraçada!


    Sergi

  • Agraeixo molt[Ofensiu]
    brins | 26-03-2009 | Valoració: 10

    les teves càlides paraules. per a mi també ha estat una alegria rebre el teu comentari. És veritat que durant bastants setmanes no vaig participar a RC amb l´assiduïtat acostumada, va ser a causa que he passat un hivern amb bastants entrebancs. Espero que a poc a poc se solucionin o, almenys, esdevinguin més lleugers.

    He llegit els teus nans, que com a mèrit afegit tenen la particularitat de ser fets amb monosíl.labs, una característica tan nostra, i els he trobat molt bons.

    Dius que l´últim ha resultat guanyador d´un repte i, veritablement, s´ho mereix. Amb pocs mots, ens regales l´esplendor de la natura, el sol, ens cobreixes les necessitats bàsiques del cos, amb els aliments, i ens nodreixes l´esperit amb el so del mar que cadascú pot interpretar segons els seus sentiments.

    Un ramell de petites floretes, acolorides i oloroses.

    El penúltim nan també m´agrada molt. M´hauria costat bastant decidir quin dels dos havia de ser guanyador del repte.

    Espero que aquesta primavera que acabem d´encetar ens obsequiï amb molta salut i desig
    de crear.

    Cordialment,

    Pilar

  • ESTEL | 25-03-2009 | Valoració: 10

    molt de gust, com tot el que fas, i ves per on, jo no puc, què faig?, com puc?, jo no sé cap mot curt, i no em surt, i ara què dic, si tot el què dic és curt.
    Ja no ser com dir el que vull, per dir què.........


    bé ara sí, què com sempre saps com jugar amb les lletres, amb les paraules i fas el què vols perquè en saps, i molt, i és molt satisfactori compartir amb tu. La teva imaginació desperta en la resta.

    Un petó curt però intens, mua

  • Maria Clara Prat Roig | 25-03-2009 | Valoració: 10

    Sempre m'ha agradat del nostre idioma els mots curts que tenim, monosil.làbics: neu, sol, breu, curt, mot, blau, ric, prou, bé, mal, sol, lloc, tot, bloc, bo, son, nom, ple... i penso com li deu sonar a algú que no enten la nostra llengua, deu ser molt contundent? tant ple de consonants?

    Fa temps em vas escriure un comentari al meu conte Diagòstic i no se si et vaig contestar. Et demano disculpes si no ho vareig fer, intento contestar a tothom però últimament vaig una mica atabalada doncs m'estic preparant les oposicions de professora de dibuix i tinc molta feina.

    Em deies que t'havia arribat el llibre on estava publicat el conte, i també em preguntaves si estava escribint més, doncs la veritat és que ho tinc una mica parat pel que t'he dit abans. Tinc el cap tant plé d'estudiar i fer programacions didàctiques que no tinc un espai per als contes. En tinc alguns escrits de fa un temps, però que haig de passar a net i altres que m'han publicat que els penjaré aquí a Relats.

    Tinc ganes de passar les oposicions per tornar a dedicar-me a escriure, de fet em ronden alguns contes inspirats amb la meva professió, (professora de dibuix) doncs treballar amb adolescents dona per molt.


    Una abraçada

  • Ei Quim, què fas? Ja dorms?[Ofensiu]
    Màndalf | 24-03-2009

    I com t'ho fas per fer el que fas? Quin vers més guai! Un fil de fum que és ric!

    Sóc un pèl ruc i jo no en sé i fins i tot me'n ric del que no en sap!

    I si fem un cop de cap que a dins del sac no sé si hi cap? No sé si saps el què vull dir.

    Ep! I què coi dic? Que sóc de carn i vaig de cul? Doncs no sé si m'ho crec el cul de carn. Que vaig de front i faig l'ull viu. I tant que sí.

    Un fet és cert, que « monosíl·laba » és un nom molt llarg.

    Un bes ben franc

    Què duis que és poc?

    No sé

    Ai ves

    I tant

    És cert

    Oh sí

    Au va

    A 10

    Mooooºoºoºoººoºlt bonaªªaaªªaa niiiiiiiiiiiiiiiiiit..........!!

  • text gros amb poc greix[Ofensiu]
    shyshark | 24-03-2009

    L'enhorabona. M'ha recordat la tirallonga d'Espriu. Ets gran.

  • rnbonet | 24-03-2009

    Ben clar que sí has fet uns nans molt bons amb mots ben curts.
    Salut i rebolica!

  • Doble brevetat[Ofensiu]
    Aquarela | 24-03-2009 | Valoració: 10

    Un goig és llegir els nanos, el guanyador i els anteriors, brevíssims per doble motiu: les vint paraules que els defineixen i els monosíl.labs exigits, que has aconseguit cumplir sense rebaixar el nivell.
    Un goig, verament!

  • m'agraden[Ofensiu]
    megane | 24-03-2009 | Valoració: 10

    per curts i certs.

    Breus i vertaders.
    m

  • Un joc ben jugat[Ofensiu]
    Xocolatina | 24-03-2009 | Valoració: 10

    Has jugat molt bé el joc aquest dels nanos amb monosílabs.
    No deu ser fàcil, pro quan els he llegit ho semblen.
    Amb cartes baixes, un poker guanyador!
    Llepadeta en joc.....

  • Curts i bons[Ofensiu]
    Nubada | 24-03-2009

    M'agraden molt. Mots curts i frases breus, i cadascuna diu ben dit el que ha de dir.

    Una abraçada de les que tu encomanes!

    Núria

  • Bocabadat[Ofensiu]
    franz appa | 23-03-2009

    Quedo bocadabat, que no és monosíl·lab precisament, per aquests exercicis de franca depuració estilística. Em demostres que els monosíl·labs, realment, donen molt de joc, que sí és monosíl·lab.
    Meravellós el guanyador, realment, amb aquesta encoratjadora alegria que canta com un himne al veritable sentit de la riquesa.
    Una abraçada,
    franz

  • Molt bons![Ofensiu]
    Valentí Valent | 23-03-2009 | Valoració: 10

    T'ho dic ben clar: són bons, molt bons!

    Endavant -com sempre, de fet- amb mots breus o llargs!

  • ......[Ofensiu]
    Calderer | 23-03-2009


    Amb pocs mots, breus i bons, dius molt i molt bé. Ho tens per la mà, no cal molt, no cal més. Si és fi amb poc n'hi ha prou. Si no és bo amb cap mot llarg el fas ni més fi ni més bo.

  • Breus però[Ofensiu]
    Txell Pellicer | 23-03-2009 | Valoració: 10

    ben trobats!
    M'han agradat tots, el primer per la gran veritat que diu en les paraules ben aprofitades, el segon per que se fixa en un petit detall i el fa correr, el tercer per la seva dolçor i l'emotivitat que demostra, el quart per la filosofia vitalista que ofereix, m'han agradat tots!

    Amb un sol mot breu: Sort!

  • Rellegint el comentari...[Ofensiu]
    nuriagau | 23-03-2009

    Rellegint el comentari, m'he adonat que no he copiat bé el text. Els comentaris, normalment, els faig primer al Wod.

    Et volia comentar que a mi, personalment, m'agrada més el quart. Però vas encertar amb la teva elecció, no?

    Núria

  • Malabarista de paraules[Ofensiu]
    nuriagau | 22-03-2009 | Valoració: 10

    Demostres una habilitat amb les paraules com la que tenen els malabaristes amb els estris de malabars.

    Felicitats per aquests nanos monosil·làbics!

    Núria

  • Els teus mots breus són dels bons...[Ofensiu]
    F. Arnau | 22-03-2009

    Maite!
    Els teus "nanos" fets amb monosíl·labs són dels millors que he vist, però encara que es mereixen un "10" com una casa, vull aprofitar aquest primer comentari primaveral per anunciar la meua decisió (com han fet molts companys) de no valorar els relats...
    Crec que això és el més adient amb tots els problemes de "trolls" i d'altres històries que estem patint a RC...
    Endavant companya i amiga!
    ... I també et demane que no valores els meus relats d'ara en davant...
    Moltes gràcies!
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • Curiós[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-03-2009 | Valoració: 10

    Interessant, encara que limitar em sembla limitar.

  • I tant rica com ets![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 22-03-2009 | Valoració: 10

    Tens a la butxaca totes les paraules boniques del món per anar-les regalant a tots els teus amics. I la gran destresa de colocar-les una rera l'altra amb gust i gràcia. Que més vols, bonica?
    Gràcies pels teus regals.

  • Els nanoreptes són engrescadors ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 21-03-2009 | Valoració: 10



    Però són realment un repte , on no n'hi ha prou amb la riquesa del vocabulari , cal tenir ànima de poeta per saber dir molt en poques paraules i aconseguir-ho amb monosíl·labs és ja un art !
    Tots són bonics i amb missatge , però els dos últims , pel tema que tracten m'agraden molt.
    Felicitats Maite , pel teu Nanorepte guanyador !
    Una abraçada plena de llum d'aquesta recent estrenada primavera !
    Núria

  • És cert.[Ofensiu]
    JOANPG | 21-03-2009 | Valoració: 10

    Diuen que els catalans som tant garrepes que fins i tot per escriure gastem poques paraules, curtes i així gastem menys paper.
    És broma. Tu ens demostres , un cop més que escriure així és un art.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

584194 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket