Amb o sense tu...

Un relat de: DarsanDracir

AMB O SENSE TU...

Quan ja no queda cap lloc on poder tornar
que no hagi estat envaït per la teva tendresa,
quan ja l'aire es torna feixuc i ofega,
quan la solitud esvaeix els sentits
i la vida t'endormisca amb rutines...

Quan ja s'han acabat els contes d'infantesa,
les granotes encantades i els prínceps amatents,
el trobador que sargeix catifes de versos i flors
i són rovellades les làmpades meravelloses
que concedeixen l'última esperança...

Quan ja s'han emprat totes les paraules sabudes,
les guardades, les sentides i les apreses,
quan ja no queden nous "adéus",
ni vells " t'estimo"...

Quan tot ha desaparegut amb la teva absència,
quan les teves mans ja no prenen les meves,
quan els teus llavis ja no encenen els meus,
quan els teus ulls ja no em parlen...

Llavors... encara només tu,
em dones forces per aixecar-me novament
i continuar lluitant,
amb o sense tu...

Comentaris

  • padrinet | 15-04-2008

    Una poema tècnicament impecable. Però molt més important que això, és el sentiment que transmet: intens, sentit, sincer... i compartit. Sí, durant molt de temps no hauria pogut viure sense tenir un petit indici que, aquella que estimava, bellugava per algun lloc, i que en algun moment del dia, havia pensat en mi.
    És increïble com saber que la persona amb qui somies et té al pensament, et fa pujar la moral fins a l'eufòria. O baixar a l'infern més cruel sospitar que, en aquell moment d'enyorança, està donant, a mans plenes, aquell amor del que te'n creus únic propietari a qualsevol altre. L'amor, l'autèntic amor, ens fa millors persones, i poetes excel·lents... a vegades els versos són prenyats de ràbia i ressentiment per la felicitat que se'ns escapa. Altres (com la que exemplifica aquest poema) són com una carícia suau, etèria i delicada que percep qui el llegeix... Jo l'he rebut així, i em fa estimar, encara més, qui el va escriure. Creia que l'amor havia de tenir com a finalitat una vida o projecte en comú. Ara sé que no és així; es pot estimar a algú, i amb totes les forces, sense esperar res a canvi; senzillament perquè és impossible fer altra cosa.
    A vegades pensem que, si aquella persona que estimem no està físicament amb nosaltres, és com si deixés d'existir. Però, a vegades, aquella persona no n'està tant de lluny; perquè, senzillament, ha arribat a formar part de nosaltres mateixos: "amb tu o sense tu"
    T'estimo.