ALGUNS MICRO-RELATS

Un relat de: Armando Vericat
1Qui és desgraciat... (amb els collons estropessa).

Anys i anys excavant un túnel i resulta que anà a desembocar al zoològic... Just a la gàbia dels lleons!


2 S'està tan bé!

Migdiada llarga, decidí. Res de sofà: llit.
- Què hi ha per berenar? - preguntà en aixecar-se.
- Berenar?! Ja és hora d'esmorzar!!!

3 Màgica albada.

Majestuós, nítid, déu i senyor, l'ataronjat disc solar sorgí de la mar. Gràcies, vaig pensar, per regalar-nos un jorn més.

4 El món s'accelera cada vegada més.

Inusualment, despertà de la migdiada cinquanta anys després. Llavors, ja no existia el costum..., ni tan sols coneixien la paraula.

5 Als cent anys...

Voldria córrer sense maldecaps darrera d'una pilota, com quan era ben xiquet. Ai, sí..., encara que sigue de manera virtual.

6 Decepció.

Anys de treball i sacrificis... Després d'aconseguir tan desitjat èxit, però, se n'adonà que no pagava la pena.


7 Eufemisme

Als retrets de sa muller sempre contestava amb la mateixa frase: jo no ronco, només respiro una mica fort.


8 Estratègia

Les nits de gresca furtiva entrava a l'habitació a recules.
- Ara vens! - cridava la dona.
- No veus que ara m'aixeco!


9 Negre humor matrimonial.

Quan moriré, Joana, no cal que et gastes diners en làpides. M'enterres amb el cap fora, així tots em coneixereu.

10 Regal d'aniversari

Li van regalar un gatet.
- Negre!!!!
Des d'aquell dia és un client més de la perruqueria.
- Quin color?
- Blau elèctric!

11 Supersticiós, jo?

Dimarts tretze: veig un gat negre, passo per baix d'una escala, se'm vessa la sal i..., em toca la loteria!!!



Comentaris

  • Molt enginyosos [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-09-2012

    tots aquests "nanos". La majoria d'ells ja t'els havia llegit . Tot i que ara no participo gaire, sempre els llegeixo i et felicito sincerament.
    Salutacions , Armando.

l´Autor

Foto de perfil de Armando Vericat

Armando Vericat

16 Relats

27 Comentaris

12146 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Hola! Sóc Armando Vericat (Traiguera 1970) i m'agrada, entre d'altres coses, escriure. Tinc dos novel·les publicades: "La Vall del Miracle" (2010. Ed. Cossetània), amb la qual vaig guanyar el XXVII Premi de narrativa "Ribera d'Ebre" i "La maledicció del Groc" (2013. Ed. Cossetània). Espero que gaudiu dels meus relats i us agrairia que els comentesseu, tant si és per a bé com per a mal.
Salut i lletres!