Al voltant d'interrompre en les converses o tertúlies.

Un relat de: Joan G. Pons

Algú ha trucat. He obert la porta de casa i he trobat somrient, com sols ell sap fer-ho, el meu bon amic el Follet.

-Hola
-Hola, Joan
-No t'esperava.
-Estàs molt pensatiu i he vingut, almenys perquè sentis, almenys, companyia vestida de silenci.
-Doncs mira estic capficat amb el tema de la comunicació i les mancances de diàleg.
-Quines mancances ?
-Les d'interrupció.
-Explica't.
-Parlo amb una persona.... i abans d'acabar el que vull explicar, em talla i m'explica la seva història, que pot semblar que hi té relació... però jo no he decidit que en tingui.
-Ho dibuixes com una usurpació.
-Sí.
-T'explico unes idees que em fan mal....
·Usurpació del temps de comunicació.
·Trenca el missatge de la persona que vol comunicar.
·Precipita el meu pensament-opinió, esquinçant el que es rep de l'altre.
·Trepitja un dret.
·Absència del desconnectar.
·Absència de "no saber escoltar".
·Un robatori de la paraula comunicativa de l'altre.
·Prioritzar el meu sobre el teu.
·Manca d'interès.
·Manca de valoració del que transmet l'altre.
·Absolutisme precipitat de les meves opinions.
·Manca de valoració de l'impacte d'un diàleg positiu d'intercanvi i d'enriquiment.

-No opino.
-Gràcies.




Comentaris

  • Com sempre, has encertat la diana[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 18-06-2010 | Valoració: 10

    Sigui el tema que toquis, sempre ens dónes la teva visió encertada, equilibrada i assenyada.
    Ës un luxe tenir-te a RC.

    Petons

  • i tant que passa això!, més d'una vegada m'he trobat en aquesta situació.

    Quan passa et quedes amb l'ànima per terra, doncs t'adones que l'interlocutor o interlocutora no té cap interès pel que se li està dient.

    Ni que s'estigui parlant del temps, penso que ningú té dret a pendre't el teu temps de comunicació.
    Més d'una vegada he pensat que potser soc tant sosa que l'altre té ganes d'acavar la conversa i llavors l'acavo jo amb un: "ai no me adonat de com n'és de tard!".

    Tot el que dius, és malauradament cert.


    ( des del dia 7 de juny que no valoro cap més relat. Demano que tampoc s'em valorin els meus)

  • molt bona...[Ofensiu]
    joandemataro | 17-06-2010 | Valoració: 10

    reflexió joan sobre la comunicació humana, tens raó a tots ens passa això, és que jo sempre ho he dit, hi ha molt poca gent que sàpiga escoltar...massa poca

    fins aviat
    joan

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 17-06-2010 | Valoració: 10

    per tenir 200 relats! No vaig errada, oi? Un número ben rodó. Jo també tinc un número rodó de relats, però en aquest cas són 10. Quina vergonya!
    Veig que continues amb el Follet. Un follet que sembla ben simpatic.
    Et dono la raó amb les teves reflexions sobre la incomunicació. Jo també ho he observat.
    Una abraçada,
    Shaudin

Valoració mitja: 10