Això fa temps que està anant massa lluny

Un relat de: Bonhomia
AIXÒ FA TEMPS QUE ESTÀ ANANT MASSA LLUNY

Estem sotmesos al negoci de dos governs. El de Catalunya se’l preparen... nació ( perfecte ), estatut ( prou bé )... negoci... fatal! El govern espanyol també el té. Dos negocis enfrontats. Aquí hi ha cada vegada més tensió. Per què? És una qüestió del sí i del no. La majoria catalana, al contrari que diu Puigdemon, està en contra del referèndum, que és una manera de buscar la independència de Catalunya, però mediatitzada. Si jo voto sí, estic a punt per alimentar el negoci català; si voto no, l’espanyol.
A qui voto? Voto diners. La política m’hi obliga? No. Per tant, no trobo sentit a anar a votar. I tinc el dret constitucional a no votar.
Jo penso en la vella Iugoslàvia i en Crimea, doncs a Escòcia les votacions estaven emparades per Anglaterra.
Tinc por.


Sergi Elias Bandrés
4 de Setembre del 2017.

Comentaris

  • És una opinió tolerable[Ofensiu]
    unicorn_gris | 14-10-2017

    Jo no crec que sugui només una qüestió de negocis i identitat. També és una qüestió d'identitats, llengua i costums. Tot compta.

    Dubto molt que PP i PSOE acceptin un bon estatut per a Catalunya perquè perdrien molts vots a Espanya. És una pena que tants espanyols ens vulguin com si fóssim la bèstia domèstica eterna. Sí, és una pena.

    Els catalans ja està demostrat fa temps que som diferents dels espanyols. El rebuig de la tauromàquia, la nostra manera de ser dialogant, el nostre treball, el nostre tarannàa vegades negociador i a vegades lluitador, el fet de tenir el primer parlament d'Europa... això i més coses fan de nosaltres un poble singular i ben poc espanyol.

    Ja he parlat prou, de moment.

    Salut!!!

  • Els dies han anat passant[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-09-2017

    Jo ja he decidit anar a votar que sí. Després de pensar en coses molt concretes sobre els meus ideals.


    Sergi : )

  • Democràcia[Ofensiu]
    nadàlia | 25-09-2017 | Valoració: 8

    Bona nit, Sergi. Ara feia temps que no entrava a relats, per tant ni n'escrivia de nous ni llegia cap text. Falten cinc minuts per les deu del vespre, he obert el web i m'ha cridat l'atenció el títol del teu relat. Bé després d'aquest preàmbul que em podia estalviar, vaja, però després de tant de temps...
    Et felicito per la teva sinceritat, per exposar la teva opinió i també per dir que tens por, això darrer, aquest sentir, com està trist i d'altres sembla que no es pugui dir.
    Nosaltres els ciutadans d'aquest país sabem que estem davant d'uns jorns excepcionals i que la resposta del govern espanyol correspon a èpoques pretèrites, si fem anar la memòria uns quants anys enrere. Votar mai no pot ésser un delicte. Avui també han votat els ciutadans del Kurdistán, la votació ha anat bé però esperen possibles represàlies del govern de Bagdad.T'explicaria un munt de coses que em vullen per dins, però , ara, no cal. També tinc por però votaré i votaré Sí, un Sí rotund, el dret a decidir ningú ens el pot prendre...

  • Democràcia[Ofensiu]
    nadàlia | 25-09-2017 | Valoració: 8

    Bona nit, Sergi. Ara feia temps que no entrava a relats, per tant ni n'escrivia de nous ni llegia cap text. Falten cinc minuts per les deu del vespre, he obert el web i m'ha cridat l'atenció el títol del teu relat. Bé després d'aquest preàmbul que em podia estalviar, vaja, però després de tant de temps...
    Et felicito per la teva sinceritat, per exposar la teva opinió i també per dir que tens por, això darrer, aquest sentir, com està trist i d'altres sembla que no es pugui dir.
    Nosaltres els ciutadans d'aquest país sabem que estem davant d'uns jorns excepcionals i que la resposta del govern espanyol correspon a èpoques pretèrites, si fem anar la memòria uns quants anys enrere. Votar mai no pot ésser un delicte. Avui també han votat els ciutadans del Kurdistán, la votació ha anat bé però esperen possibles represàlies del govern de Bagdad.T'explicaria un munt de coses que em vullen per dins, però , ara, no cal. També tinc por però votaré i votaré Sí, un Sí rotund, el dret a decidir ningú ens el pot prendre...

  • Si coneixes una manera millor que el referèndum[Ofensiu]
    aleshores | 22-09-2017

    per solucionar un debat, digues-la, si us plau.
    Te'n recordes quan el PP va manipular el TC (no renovació de llocs, impugnació de Pérez tremps,...) per tombar l'estatut votat en referèndum? Te'n recordes del que va dir Montilla el 2010?
    Reflexionem tots plegats, però hi ha ocasions en que s'ha d'estar ferm.

  • Sentiment [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-09-2017 | Valoració: 10

    Jo em prenc lo d'octubre com un tema sentimental. Em sento Català, sóc Català i estimo Catalunya. Els negocis i seran sempre, a Catalunya o Espanya. Jo no tinc por, però et felicito per la valentia d'escriure el teu punt de vista. Una forta abraçada

Valoració mitja: 8.67

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

515479 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.