Agrigento

Un relat de: Aleix de Ferrater
En homenatge a Andrea Camilleri


Pedres del temps,
costelles d’un cos
venerat en turons,
inspireu-me el batec.

Matolls odorants,
catifa sagrada,
ressona el bressol
ancorat a migjorn.

Mans endurides,
dits retorçats
al costat de la collita
i l’olor de setembre.

La mar m’asserena
i el garbí d’essències
lentament m’embolcalla
d’ombra i figuera.

Comentaris

  • Sentiment amb un registre molt personal[Ofensiu]
    brins | 02-12-2019 | Valoració: 10

    Agrigento! M'hauria agradat molt poder conèixer aquesta bella ciutat de Sicília... Segurament que mai no podré visitar-la, però els teus versos, aquesta composició exquisida, m'hi han transportat.

  • Bon homenatge[Ofensiu]
    Naiade | 29-10-2019 | Valoració: 10

    Amb un bell poema que et transporta cap al meditarrani

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-10-2019

    Gràcies Aleix, per la teua visita i per les teues paraules per a mi, en el meu poema, "Vida d'aquarel.la".
    Molt agraït i fins a l'altra.
    Bona vesprada.
    Una gran salutació...
    Perla de vellut

  • Hola Aleix:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-09-2019

    Espere que estigues bé. Fa temps que no has editat, em dic, que estaràs molt ocupat.
    Bé, que t'invite als meus dos últims relats editas, quan pugues i tingues temps. Doncs per a mi, són prou be, aquests.
    Gràcies.
    Perla de vellut

  • Homenatges[Ofensiu]
    llpages | 30-07-2019 | Valoració: 10

    Faig servir el plural d'homenatge perquè, a banda de l'excel·lent escriptor, el teu poema és també un homenatge al Mediterrani. Els cinc sentits fan acte de presència en un entorn tan entranyable per als que hi som fills. Personalment, m'hi sento transportat del tot. I faré una cosa: el rellegiré en un racó idíl·lic d'un camí de ronda de la Costa Brava. Aleshores, en aquest entorn, em faré meves tots i cadascuns dels teus versos i, molt probablement, l'emoció m'impedirà d'acabar de llegir-lo. Vols més força en unes paraules?
    Una abraçada i fins la propera, Aleix!

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-07-2019

    Gràcies Aleix, per la teua visita i per les teues paraules al meu poema, "Elegia a mon Pare", que són molt acertades i molt bones.Agraït per les teues paraules.
    Una salutació...
    Perla de Vellut

  • M'encanta[Ofensiu]
    Montseblanc | 30-07-2019

    Preciós homenatge al Camilleri que tant ens va donar a través dels seus llibres plens d’aquest esperit mediterrani, peculiar, obert a tots els sentits i aferrat a terra i mar, com el teu poema.

  • Essències.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-07-2019 | Valoració: 10

    Un gran poema dedicat a Andrea, que ressalten les paraules amb molta simfonia.
    Quina meravella. Un plaer de lectura, Aleix.
    Ens llegim...
    Saluts.
    Perla de vellut

  • Esgaripar[Ofensiu]

    Aleix, mercès per comentar el meu poema St.Tropetz. La teva opinió sempre la tinc molt en compte... Et tinc com una persona molt assenyada. Al final del comentari fas servir el mot "ulurar" en referencia als crits dels mussols... He cercat aquest mot al DCV i em remet a udolar, que és el plany dels cans. Jo he posat "esgaripar" que és el crit que fan els ocells rapinyaires. D'antuvi he cregut que el teu mot era el propi dels mussols... Però segons el diccionari és el dels cans.... Podries aclarir-m'ho si tens una altra font de referència ?

  • Palpitacions...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 28-07-2019 | Valoració: 10

    Llegint Agrigento noto el batec del meu cor... Palpitacions per la terra perduda, tota edificada està ara de pisos i cases. Nostàlgia i melangia pel pagès que ja no hi és, fa anys que es féu el seu funeral, i l'herba aromàtica que ara creix en les escletxes del paviment... Però encara em resta la mar, aquesta mar, com tu molt bé dius, que asserena... Una abraçada Aleix.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

191107 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).