Adjectivant en femení...

Un relat de: Romy Ros

S ensible, Sensual, Sexy, Sàvia, Segura, Seriosa, Soferta.
Ó ptimista, Obedient, Oprimida, Orgànica, Ofuscada, Ocupada, Oceànica
C reativa, Cauta, Cultivadora, Cautelosa, Comprensiva, Compromesa.

D ecidida, Dinàmica, Divergent, Dòcil, Deductiva, Divertida, Dolça
O mnipresent, Ordenada, Orgullosa, Optimitzadora, desOrdenada
N ostàlgica, iNcomprensible, iNgènua, iNsubmisa, iNtegradora
A ltruista, Activa, Acollidora, Altiva, Arriada.

L údica , laboriosa, lectora, siLenciosa, rebeL , iL.Lusionada, incansabLe
I ntel.ligent, Imprevisible, Inclusiva, Independent, Inefable, Intuïtiva
L leugera, Llunàtica, Llesta, Lliure , Lleal, riaLLera
A preciada, Avançada, Artista, Amorosa, Alegre.



Romy Ros
Vic, març 2017

Comentaris

  • Bonics adjectius per reivindicar[Ofensiu]
    NADINE | 08-04-2020 | Valoració: 10

    M'agrada aquesta composició que has trobat la forma de reivindicar qualitats de PERSONES i les has posat en femení com a forma de plasmar que som quelcom més que símbols eròtics per la publicitat . M'ha agraadat molt i he trobat molt original que sortís el SÓC DONA LILA com una forma de presa de consciència!
    Cordialment,
    Nadine

  • Bonica composició[Ofensiu]
    Dones del Club L | 05-04-2020 | Valoració: 10

    Quina meravella de relat, poema amb adjectius dirigits a les dones. Tot en femení encara que molts dels adjectius son neutres... rebel, artista, i molts més.
    Suposo que amb ell pretenies fer un homenatge a les persones femenines com una forma de trencar la invisibilitat a la que durant la Història han estat sotmeses les dones.
    Un poema perfecte per celebrar el dia de la dona ... qualsevol dia de l'any.
    Poema atemporal.
    Una cordial salutació.

  • Gràcies pels vostres comentaris![Ofensiu]
    Romy Ros | 14-12-2018

    Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris, mésperona a seguir escrivint.
    Respecte als adjectius en femení, el relat del qual avui es objecte del meu comentari i dels vostres, us diré que crec fermament que només pensant en positiu el món femení, podem realment entendre'l. Jo soc i em sento dona. Doncs penso els adjectius en positu. Massa temps ens han invisibilitzat ! és hora d'empoderar-nos.
    Evidentment que hi han adjectius positius aplicables als homes i la seva masculinitat. Per suposat. Una cosa no treu l'altra.
    Amb els adjectius en femení que he relatat no pretenc "excloure" ningú. Inclusió és un valor que també incoloc. Us desitjo molt bon dia i bona setmana, tant els comentaristes com a tots els relataires. Sigueu molt feliços!!

  • Renoi ! (Es pot dir renoia?)[Ofensiu]
    kefas | 12-11-2018


    I els teus padrins què hi diuen a tot això?

  • Uns adjectius excel.lents en femení.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 06-11-2018 | Valoració: 10

    Uns excel.lents adjectius i un bon article.

    M'agrada que et decideixis a fer honor a les bones qualitats de la dona. És una bona manera de reivindicar-vos. També els homes tenim bons adjectius, no obstant.

    T'animo a posar en solfa aquests adjectius i a plasmar-los en la realitat. Alegra el cor de qui t'envolta.

    Una abraçada, Romy Rus.

    Ens veurem!!

  • Altre adjectiu: MADRIJOSA [Ofensiu]
    Marmara | 31-10-2018

    Vaig aprendre un adjectiu nou a Alacant, amb les meues amigues de la Xarxa Feminista, de la Universitat. La paraula és MADRIJOSA. És clar que en castellà: pitjorativament (molt però molt pejorativament): madre, hija, esposa. Val per traïdora, per dona que treballa per al enemic, per al patriarcat. En català, literalment hauriem de traduir MAFIOSA (mare, filla...) però no pareix idoni. Cal imaginar una paraula equivalent, si volem fer ús del nou concepte.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Romy Ros

Romy Ros

59 Relats

459 Comentaris

79228 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:

Nascuda al 62 més enllà de les Terres de Ponent, he viscut en diferents poblacions de Catalunya fins que he aterrat a Vic esperant que sigui definitiu.

Sóc antropòloga de formació i vocació, també activista de professió. Sóc mare de dos fills que van deixar l'adolescència i que s'obren camí en aquest món convuls.

Escriure, llegir i pintar són tres aficions que m'entusiasmen i fascinen.
M'han ajudat a reinventar-me i per això estem ara per aquí.

Us desitjo el millor, que la lectura de cada relat us sigui plaent i toqui la fibra de les vostres emocions, com moltes vivències han tocat la meva.
Us agraeixo molt els comentaris perquè m'ajuden a aprendre i millorar. Gràcies!

Namasté!