Adéu

Un relat de: OhCapità

M'has tencat la porta dels teus sentiments,
i he intentat obrir-la sense esbotzar-la,
procurant no trencar el seu pany

M'has aturat el llindar dels pensaments,
i he intentat passar-lo sense trepitjar-lo,
procurant no fer cap mal

Una paraula dolça no vols sentir
per no traïr el teu esperit

Has parat el rugit dels meus sentiments,
i he intentat dolcificar-lo per salvar-los,
procurant no fer cap dany

Has creuat la linia dels penediments,
i he intentat obviar-la, per esborrar-la,
no transformant-la en cap parany

Una paraula tendre no vols sentir,
per no trair el teu esperit.

Comentaris

  • No sé[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 07-09-2005

    què té aquest poema que em sembla preciós.
    No sé què té, que m'atrau amb una força suau, i em transporta més enllà de portes tancades i paranys.

    Són unes paraules màgiques que expressen, potser, la desesperació de no poder acostar-se. Malgrat anar-hi com de puntetes, semse fer soroll, sense ser brusc, però sense poder arribar-hi.

    Quan un cor ens fa fora, i no permet al més subtil gest acostar-s'hi, no sé si val la pena intentar-ho. Però, i la línia del penediment?

    Quan es creua aquesta línia, dius que intentes obviar-la, per esborrar-la. No vols caure en el parany. Vols dir que no et creus aquest penediment?

    Sigui com sigui, si l'he entès o no, m'emporto aquest poema cap els meus preferits, perquè crec que té molta substància dins per extreure. I vull provar d'aconseguir-ho.

    No sé si seré capaç.

    Un bes, Capità.

    Salz.

  • mai diguis adéu[Ofensiu]
    Ainoa | 08-05-2005

    Es perdria un gran poeta, no diguis adéu al boli, la ploma, l'ordinador... mai, sino com llegir´´iem els demés tant sentiment??

  • Poden haver-hi més traves?¿?[Ofensiu]
    kispar fidu | 17-04-2005

    Quan per alguna raó, la persona a qui estimem fa tot el possible per evitar que seguim volant cap a ella, ens sentim ferits, fa mal. I nosaltres fem tot el possible per intentar trencar la barrera que ens impedeix acostar-nos-hi, per saltar la tanca que ens barra el pas, per esquivar els obstacles que ens posa.

    Sovint, un Adéu sol ser la millor solució.
    És trist, però l'amor no correspost és així...

  • Més que encertat[Ofensiu]
    brideshead | 01-02-2005

    Capità, l'havia llegit i avui he tornat a fer-ho. M'ha agradat immensament perquè l'he entès en tota l'amplitud de cadascuna de les paraules que, tan encertadament, has sabut triar. Felicitats per la generositat que li has sabut donar. No és fàcil i no tothom ho podria fer, encara que ho vulgués.
    Un petó, m'agrada ser la que posi "els tres palets" en el teu recompte de comentaris!

  • I BON VIATGE![Ofensiu]
    Capdelin | 04-01-2005 | Valoració: 10

    ho has intentat, tio... i amb bones paraules, amb bons sentiments... sense esbotzar portes, ni cremar cases, ni llençar sagetes enverinades amb cianur... com sempre saps fer tan bé, TU: dolçament, raonant, donant oportunitats, comprenent, tolerant... si així no funciona... no hi ha altre remei que ADÉU i QUE EL MAR ET PORTI O T´OFEGUI, tu mateixa... je je je
    domines molt bé el tema amorós, amors i desamors... i fas els poemes transparents, visualment mengívols... sense ferir ni matar... usant la paraula dolça que és l´arma més mortífera... ( "jode mucho" que et diguin adéu somrient )
    una abraçada... OH CAPITA, OH REI, OH IMPERATOR ( o IMPEREITOR )

  • Doncs és una...[Ofensiu]
    Llibre | 30-12-2004

    llàstima, que no vulgui cap paraula dolça, cap paraula tendra, per no traïr l'esperit. I és una llàstima perquè la força que emanen dels teus versos indiquen que encara hi ha amor.

    Però potser, amb la idea de no traïr l'esperit, l'està traïnt. Sovint ens obliguem a fer coses que no sentim sols perquè estem dolguts, o perque considerem que és la millor actitud davant d'una situació. I pensem que així no traïem l'esperit... i és just llavors quan li estem fent el salt, és just llavors quan ens estem enganyant.

    Un poema dolç, tranquil. Un adéu que espero no et privi de tirar endavant.

    LLIBRE

l´Autor

Foto de perfil de OhCapità

OhCapità

52 Relats

563 Comentaris

93512 Lectures

Valoració de l'autor: 9.55

Biografia:
Descans
Albiro a la llunyania
una terra ben plena
amb trossets de tu,
que m'acompanyin,
i endolceixin sens fi
aquesta ànima perduda.