Acte

Un relat de: ginebre

Bella i viril la nou del coll,
la veu, vellut, remor de mot.

Rubor, rojor, escletxa d'ull,
mirar clavat, suspès respir.

Cuitat batec, urgent desmai,
murmuri dolç, caiguda al pou.

El pit contret, turgent mugró,
maluc alçat, melic al frec.

Pubis, mesc, fragant fluid,
les mans, els dits, enllaç de pell.

Tremp de sang, brillant capell,
aigua de foc, xuclador de mel.

Crit i gruny, gutural gemec
apressat respir, inflor de bes.

Lòbul moll, saliva i dent,
esclat de crit, la sang empeny.

Amorós descens, absent somrís,
reneix la pau i la son venç.

Braç vellós, de pell suau,
múscul, coixí, càlid cau.

Comentaris

  • Qualitat de llengüa, intenció i energia[Ofensiu]
    T. Cargol | 10-04-2007

    fortalesa de ginebre que no punxa i és tot hora present.

  • saps el que més m'agrada del teu estil? l'economia d'adjectius però no per a fer-te la reina del minimalisme, sinó perquè saps que és el millor pel que vols dir.[Ofensiu]

    Penso que no t'havia comentat rés, ni potser llegit. Ara, m'hi he dedicat una estoneta i aquest comentari serveix per a gairebé totes les altres poesies que t'acabo de llegir (perdona, però ara, com a títol, només recordo la magnífica "Coartada". Si algun dia tinc temps te les aniré comentant al lloc que els correspon i prometo que, si hi trobo alguna cosa que em grinyola, també t'ho diré)
    Es nota que prefereixes personalitzar els objectes enlloc de sobrecarregar el material observat amb adjectius i retòrica reiterativa.
    Tens facilitat per a la metàfora però la utilitzes en la justa mesura; sense enfarfegar el lector.
    Jo sempre he valorat l'economia de recursos i, quan algú en te tants com tu, fa molt be d'administrar-los per no aclaparar. Penso que no perds força en fer-ho, ans al contrari: amb aquesta estratègia rebles el clau fins els fons i no distraus al lector per viaranys que no aportarin res al que vols comunicar, excepte una desagradable sensació de voler-se posar pel damunt del lector.
    Gràcies.

  • Pressa,...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-03-2007

    ...gust, plaer, descans, embranzinada nova, carn premuda, redolar de cossos... Tot redolinat, entre suau i irònic; entre tòpic i celestial; clar, i amb molta frescor!
    Molta salut i molta rebolica, xicona!

  • Cóctel[Ofensiu]
    Elbereth | 25-02-2007

    agradable de paraules que llisquen suau per la pell del lector. Un poema aèri, preciós, amb notes de color que donen brillantor al conjunt.
    Un poema molt bonic, de veritat.

  • Remor de mot[Ofensiu]
    jacobè | 25-02-2007

    Poema assolit. Et felicito sincerament, ginebre. Ritme sincopat. Ascens i descens, excitació i pau. Un plaer per recitar en veu alta.
    Xuclador de mel...

  • perdó[Ofensiu]
    manel | 24-02-2007

    hauria de dir "pertorba"

    les presses, la urgència, la humitat...

  • perturba[Ofensiu]
    manel | 24-02-2007

    Uf! Francament per "només" haver-ho intentat no està gens malament, i em quedo curt. Has aconseguit un poema misteriosament perturbador, transmet l'urgència incontrolada de l'amor apassionat, el desig de la pell en tocar-se, la humitat desmesurada del desig. Enhorabona!
    Saps? Em ressona Foix per dins quan el llegeixo, però et diré una cosa, també em ressona ginebre, i és que després de llegir-te vàries coses me n'adono d'una personalitat darrere les teves paraules. Caràcter!.

    Uns petons, reina ginebre.

  • Uixxx![Ofensiu]
    l'home d'arena | 24-02-2007 | Valoració: 10

    que no l'he valorat, pugneta... és el nervi, i la vena!

  • l'home d'arena | 24-02-2007

    Glups! Virginal del tot, calentet... estic nerviós. Bé allà va:

    Ansiós, apressat, ferotge, a mossos, salvatge.
    Versos a cops, a embranzides, de sons durs, metàl·lics. Acte estricte, dur i ras, sense calidesa, sense tendresa. Només la veu final alleuja deixant caure ...pell suau i ...càlid cau.
    Impacta. Són com imatges estridents, a flash, en blanc i negre, d'un amor assedegat que es pren a glops i a arraps.

    Sobta a la primera lectura, i a la segona notes les olors, el colpejar dels malucs, els grunys i els crits de plaer... com si estiguessis escoltant-t'ho a través d'un barandat, imaginant com és, més i més excitat.

    Redell! Tot el que m'he imaginat...
    M'agrada, ginebre. M'agrada!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

84965 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com