acte de contrició

Un relat de: panxample

Maleït pèsol.......
Re-fotut pèsol......
M'he errat de forat.....
Quin mal viure no puc respirar, bé una mica sí...que fer?......
El pèsol no surt......potser que acabi de dinar i després veurem .
Potser vagi a urgències a veure que hi poden fer.
Per la meva ment van passant infinitat d'imatges,gestos, paraules dites per fer mal, per mossegar, per furgar en la ferida dels demés. Records de mal gust.
Com si estigués fent l'acte de contrició,.....m'estic morint ?
Convulsions, tossint amb força per arrancar aquest maleït pèsol, els capil·lars del ulls es rebenten,
les hernies es disparen, sobre tot la dreta; però el pèsol cada vegada està més ben acomodat i jo ofegant-me.
Les imatges de la meva vida continuen passant a una velocitat enorme, no dono abast a tanta informació. Tinc vergonya de mi mateix.
Tranquil, no ens posem nerviosos, a urgències potser no hi arribaré,
Les arrancades de tos no paren, cada vegada son més fortes i s'allarguen. El re-fotut pèsol continua estan al mateix lloc.
Convulsions, tos, neguit,ofec, mal estar.
Ja porto dues hores i la situació no canvia.
A veure, de la mateixa manera que hi ha entrat ha de poder sortir .
Hi ha entrat per que ha trobat espai, és a dir els bronquis estarien dilatats, sí doncs... intenta dilatar-los. Au.!! Vinga.!!!!!
Tranquil, poc a poc, respirant pausadament, profundament i amb aquestes respiracions un bon cop de tos.
Ara tinc temps de pensar amb l'acte de contrició al que me vist obligat i ben mirat no me'n penedeixo, tots els gestos i les paraules al seu moment tenien la seva raó de ser.
Repeteixo l'operació unes quantes vegades. Efectivament com un perdigó, d'un verd brillant, tot sencer i fred, molt fred ... ventilat per les respiracions.
Ja el tinc a la mà i el tiro contra el terra .Quin mal rato m'ha fet passar.
Maleït pèsol !!!!!!

panxample

Comentaris

  • Un drama descrit amb bon humor[Ofensiu]
    brins | 23-07-2010 | Valoració: 10

    Jo també vaig passar, fa uns quants mesos, uns minuts semblants. No va per culpa d'un pèsol, sinó a causa de la càpsula d'un medicament que em va quedar aturada al coll i no volia anar cap avall. No em deixava respirar gens ni mica.

    Van ser dos minuts angoixants en què també van passar moltes imatges pel meu pensament; sempre les recordaré, però no sabria descriure-les amb la gràcia que ho has fet tu. Et felicito!

    Pilar

  • gràcies pel teu contacte i.....[Ofensiu]
    joandemataro | 01-06-2010 | Valoració: 10

    molt divertit relat, alhora que suggestiu...
    jo també veig que després de treure el pèsol t'has quedat molt millor EH!!!

    una abraçadota

    et convido a veure un curtmetratge i a llegir el poema que em va inspirar, espero que t'agradin

    poema: La papallona sense ales

    fins aviat

    joan

  • Descripció dramàtica-humorística[Ofensiu]
    Unaquimera | 20-05-2010 | Valoració: 10

    Vinc fins al teu espai després d'haver llegit el teu amable comentari al meu darrere relat i decideixo començar pel que tu vas publicar en primer lloc.
    Com ja he deixat dit en diverses ocasions, penso que els primers són sempre una mica especials per alguna raó... i en aquest cas he trobat un "acte de contrició" molt curiós.

    És un text entre tràgic i divertit que descriu diferents moments difícils causats per un maleït, re-fotut, petit però molest element, que conté alguna frase indiscutible, com aquesta: "tots els gestos i les paraules al seu moment tenien la seva raó de ser".
    Contundent, panxample!

    I ara que ja conec el teu primer relat, t'invito a descobrir el meu: Amb les cames separades; només has de clicar sobre les lletres de color per anar-hi.

    Fins aviat...

    Ara mateix t'envio una abraçada,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de panxample

panxample

45 Relats

292 Comentaris

66193 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
No sé qui sóc, ni que no sóc, però la vida és una meravella, cal aprofitar-la, compartir-la i gaudir-la. Encara que de vegades amarguegi.

Panxample no per que tingui la panxa ampla o sigui un panxacontent, que també; sinó que és en honor a Joan Baptista Pujol i Fontanet, (Alfara dels Ports, Baix Ebre, 1857 – Tarragona, 1883). Bandoler anomenat "panxample".

la calaixera