A recer del món

Un relat de: gypsy

Sóc camí i destí
d'unes mans obertes
que s'endinsen destres
en el silenci obligat
dels sentits,

quin cant més bell!
aquest frec suau
del teu alat gemec
damunt la meva pell.

Ulls clucs respiren
el teu bes incert,
i alenen sencer
l'instant que mor,
es desdibuixa mentre
el temps s'escola
com un miratge
innocent.

No em resigno.

Les hores i els mots
són germans
de l'eterna recerca,
aquella que roman intacta,
pètria com una roca
no ens permet defallir.

I els mots són la vida,
ans no res més.

Així,
estimarem la mort,
mortalla de paraules,
desig d'aturar el vers
en un moment estimbat.

Seré crit dins la teva veu,
pintura dels teus dits
que em regalimen desig,
d'aquell qui t'habita
en el silenci de la nit.

Captiva i esclava,
en tu sóc presó
il·limitada,
ni tant sols la mort
no podrà enderrocar
els castells d'emoció
que hem construït,

a recer del món.



gypsy


Comentaris

  • A recer del nostre caliu, fem la Festa![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009


    M'alegra poder compartir amb tu aquesta diada, senyal de l'esperit que ens uneix, d'un vincle creatiu i d'afecte.

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • m´he equivocat[Ofensiu]
    Jimbielard | 03-11-2008

    Mariona, t´he descobert que aquest escrit es en un altre poema-compost que no he publicat encara. Però no diguis resssssss



    muaaaaaaaaaaaaa

    Pd. en el primer compost hi ha un altre poema teu, be ja ho saps.


  • Benvolguda Mariona[Ofensiu]
    Jimbielard | 03-11-2008 | Valoració: 10

    Gràcies pels teus escrits fora d´RC. T´ho agraeixo de tot cor. Em baixat al mateix temps i veig que tu has tornat a pujar, cosa que em reconforta i em fa espetar un somriure ocult com esperant que tot es vagi posant al seu lloc, al seu bon lloc. Jo tambe he tornat però més tranquil, sense saturacions. Per aixó he decidit venir a veure´t. Per agrair-te les teves paraules i afirmar-te el que em vas dir en que et senties aprop meu potser per haber desembarcat al mateix temps encara que per raons diverses.

    Estic content per que, ara que he decidit tornar par aqui, podre seguir llegin-te i gaudint dels teus escrits com una de les grans que és com jo et considero dins aquesta pàgina.

    Una forta abraçada.

    El poema no te´l comento.És a preferits des de fa molt temps i forma part d´un poema compost que ja has comentat.

    Gràcies Mariona.

    Joan.


  • Em sap greu.[Ofensiu]
    JOANPG | 27-10-2008 | Valoració: 10

    No t'enfadis amb els trolls que fan la murga. A tu t'ha tocat risto i a mi cabrioles.
    Són feliços molestant als que tenim la sort de ser estimats pels amics de RC, ja que sense els seus comentaris o lectures no serviria de res el que fem: Intentar salvar els mots de la nostra estimada llengua.
    No t'havia comentat mai i ara, al comprovar que tornaven a atacar els nostres col·laboradors, m'he adonat que et tenia als nassos i no et veia.
    Ets una gran escriptora, i t'ho dic sincerament, sense afalacs inútils ni per quedar be.
    El teu vers és encisador i molt ben escrit. Ja voldria jo intentar acostar-me al teu estil.
    Amb tota la poca traça que tinc he fet un vers senzill i irònic dedicat als que ens empaiten amb els seus "comentaris" mal nascuts. Es diu "L'auca de la impotència",
    i li vaig enviar a rbonet perquè li'n poses dibuixets i ho ha fet. Ara estic intentant
    (No sé gaire d'informàtica) acabar l'auca i publicar-la dedicada al gran dibuixant.
    Ara sé que també escrius com a besllum. Ja et llegiré.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • a part de la gypsy,[Ofensiu]
    besllum | 27-10-2008

    sóc la besllum, com pots veure. Tb pots anar a visitar-me, però allà no tinc massa bona nota, no tinc endoll. Suposo que no et despertaria interès, doncs no té ni massa comentaris, ni relats, ni bona nota.

    :(

    besllum/gypsy

  • ai risto,[Ofensiu]
    besllum | 27-10-2008

    si sóc una endollada, primera notícia. I francament, que els demés siguin maldestres és evident que no. Només cal que et passis per molts i molts autors que escriuen de meravella.
    La nota, t'obsessiona. Això no és el col·le, o sí?

    apa petons, i gràcies per llegir-me, si és que ho has fet...

  • Sobren les paraules...[Ofensiu]
    onatge | 11-10-2008 | Valoració: 10

    però no la puntuació.

    Salut.
    onatge

  • sabina | 10-10-2008

    gypsy, he llegit que has marxat una miqueta.
    Espero que tornis. Jo ho faré, de fet sempre hi sóc una mica,.... llegin-te d'amagatotis :)
    Fins aviat
    gin

  • Hi ha poemes[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 08-10-2008 | Valoració: 10

    com aquest teu, que vas sentint com la pell s'esborrona a mida que el vas llegint. És com si alguna cosa dins nostre ens avisés que hi ha sentiments, pensaments i emocions que hem sentit en algun moment de forma molt semblant. Coincideixo plenament amb algun comentari respecte a que és el millor poema que t'he llegit. Aparentment senzill però només en la forma. El contingut és profund i els mots perfectament ubicats.
    Una abraçada

  • jo també escric sols per mi[Ofensiu]
    jaumesb | 08-10-2008 | Valoració: 10

    amb lletres o sense

    jsureda@xtec.cat

    la poesia no t'abandonarà mai
    fas bé de guardar-la per tu i prou

    molta sort i endavant

  • gypsy versus Salvador Espriu...[Ofensiu]
    llamp! | 01-10-2008 | Valoració: 10






    "Hem viscut per salvar-vos els mots,

    per retornar-vos el nom de cada cosa"





  • A recer de la gypsy[Ofensiu]
    llamp! | 01-10-2008 | Valoració: 10


    Nooooo! En dos dies m'he assabentat que Jimbielard deixa RC i ara tu.

    Et trobarem a faltar, gypsy, tu sempre al peu del canó, pel què fes falta. Gràcies a tu molta gent s'ha enganxat a RC.

    Espero que mentrestant reflexionis, maduris i tinguis temps per altres coses que tb són importants. La vida no s'acaba amb RC, hi ha vida a fora. RC només és un punt de trobada. Sempre seràs ben rebuda entre nosaltres, pq tu tb ens vares rebre bé.

    Adéu, gypsy, cuida't molt i pren consciència del món on ets, que segur que la tens.

    Molts petons!!!

    :-)XXXXXXXxxxxxxXXXXXXxxxxxxXXXxXxXxx

  • amb aquest poema[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 01-10-2008 | Valoració: 10

    has arribat a ser la primera, que sols una quimera ha pogut doblegar, no deixis mai de somiar, i si pots, fes-nos dels teus sentiments encara participar, en un demà, potser?

    He gaudit la teva lectura i crec sense embuts que pot ser aquest el teu poema que més m'ha agradat.

    I quant retornis veuràs, que aquestes paraules dites avui, semblaran dites tans sols ahir.

    Fins aviat.

    Una forta i gran abraçada.


    Ferran

  • Els mots són la vida[Ofensiu]
    F. Arnau | 01-10-2008 | Valoració: 10

    Mariona!
    Em quede amb aquest vers teu, per demanar-te que t'ho repenses això de deixar RC, encara que siga temporalment.
    Almenys no deixes mai d'escriure poemes tan bells com "A recer del món" i una vegada els hages escrit, no tens més remei que fer-nos partíceps...
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • No et conec...[Ofensiu]
    bocidecel | 01-10-2008 | Valoració: 10

    ...o més ben dit, et conec només pel que escrius, per la meva manera d'interpretar aquest cúmul de sensacions que lligues meravellosament amb paraules, sensacions fetes vers, sentiments que són poesia. I en aquest "a recer del món" no et se dir si hi veig amor, malaltia o mort, o potser tot plegat, però en llegir-te, he sentit un crit que ressona en cada vers, i una tristesa continguda. I ara no sé si aquests sentiments els llegeixo, o sóc jo qui els sento.

    Gràcies, gypsy, per les vegades que em pessigues l'anima, per la teva posesia que em fa sentir. Torna aviat, si us plau!

    Una abraçada.

  • Fa bo de llegir[Ofensiu]
    lluisba | 29-09-2008 | Valoració: 10

    Toques un clàssic entre els clàssics: l'estreta relació entre l'amor i la mort. Amb uns punts d'erotisme i de melanconia.
    Darrerament no segueixo massa aquesta web, i tenia la impressió que hi escrius menys. per això m'he alegrat de la retrobada.

  • "I els mots són la vida, ans no res més"[Ofensiu]
    RFS1984 | 29-09-2008 | Valoració: 10

    Tens tota la raó del món. Què seria, de nosaltres, homos romanceris, sense la paraula, les converses, la literatura? Res.

    Un 10 per conjugar adientment natura, temps i cos humà.

    A vegades, quan veig tantes malifetes pels noticiaris, també m'envaixen unes ganes tremendes d'aïllar-me, d'extirpar-me de tot i de tots una estoneta i restar, (bonic titol), a recer del món.

  • la darrera [Ofensiu]
    jaumesb | 29-09-2008 | Valoració: 10

    estrofa és tot el poema
    tot el poema que a mi m'arriba
    directament del més enllà

    aquesta

    Ulls clucs respiren
    el teu bes incert,
    i alenen sencer
    l'instant que mor,
    es desdibuixa mentre
    el temps s'escola
    com un miratge
    innocent.

    no sé com llegir-la
    o com vols que la llegeixi

    si pots me l'expliques

    moltes gràcies

  • Per mi,...[Ofensiu]
    rnbonet | 29-09-2008

    ...-i no em faces cas ja des del principi- són dos poemes ben diferenciats. Les sis primeres estrofes en conformen un; les quatre darreres un altre, que encara que potser el veges com continuació, apareixen idees noves ja més 'gypsyanes'. És -ja ho he dit abans- una interpretació personal. Així que pots ignorar-la. (I fes cas d'aquesta darrera frase).
    Salut i rebolica, gitaneta!

  • Emoció![Ofensiu]
    Bonhomia | 29-09-2008 | Valoració: 10

    Feia molt de temps que no et llegia, Gypsy, i no sóc de fer promeses, però després d'haver llegit això, potser ho faré més sovint...

    Salutacions!


    Sergi

  • Seré............................... pintura dels teus dits[Ofensiu]
    antoni_5 | 28-09-2008 | Valoració: 10

    Màgics i replens de sentiments aquest versos ,escrits amb tanta tendresa
    com brollar del teu cor . Felicitats
    Petons , i una forta abraçada . Antoni

  • aquest frec suau[Ofensiu]
    franz appa | 28-09-2008

    dels teus poemes, cada cop més polits, tan nets i clars, tan austers si mirem l'estructura i la -falsa- facilitat del lèxic.
    Entre la peremptòria avidesa dels instants irrefrenables i el desig de perpetuïtat, en efecte queda l'esforç dels mots , de la poesia . Què va ser primer, el mot o el poema?... jo crec que el llenguatge va néixer com una cançó, i per tant va ser ja en la seva gènesi una melodia. Afí al ritme, doncs. Per tant, a la poesia.
    Els teus poemes són perfectes melodies.
    Una abraçada,
    franz

  • Déu n'hi do...[Ofensiu]
    onatge | 28-09-2008 | Valoració: 10

    Ple de sentiments,
    ple de vida,
    ple de complicitat,
    ple de tendresa.
    Més que ple, curulll.

    Captiva i esclava. Això no m'ha agradat.

    Salut.
    onatge

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450303 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu