A punt

Un relat de: JOSEFINA

Quan el mes d'agost s'acosta, sembla que el món sencer faci vacances.
No busquis al teu metge,perque fa vacances.
No busquis al director del Banc, perque fa vacances.
No busquis a l'advocat, perque fa vacances.
No busquis la perruquera, perque fa vacances.
No busquis ...
Tothom tanca portes i desapareix.
Diuen que hi ha crisi, però tothom t'explica on anirà a fer vacances.
Diuen que hi ha crisi, però la majoria et diu que marxa lluny, ben lluny.
No hi fa res que el compte corrent, estigui plorant, que le targes de credit es facin servir més del que seria desitjable, que el dinar passi de dos plats i postres a un entrepà... la qüestió es fer vacances.
Quan el mes d'agost s'acosta, la geografia s'omple de Festes Majors, i tothom hi participa, amb ganes de passar-s'ho be.
Els banyistes, fan de l'agost, el mes del bronze, torrant-se sota el sol fins a extrems perillosos.
Bars i restaurants miren de fer l'agost...
Els nens i les nenes fan del mes d'agost, el mes dels jocs i gaudeixen de la companyia dels pares o dels avis.
Els joves segueixen enamorant-se el mes d'agost dins l'entorn vacacional.
És un mes ben especial, el mes d'agost.

Comentaris

  • Agost fresquet[Ofensiu]
    Avet_blau | 01-08-2008 | Valoració: 10

    ep! que jo treballaré tot l' agost,
    fresquet ! i amb poca gent... al poble,
    i sense fer cues .
    Tothom es despulla de responsabilitats,
    i es perd una mica l' ordre i el seny,
    deixant lliure l' animal que vol fer una volada sense lligams...

    No, l' agost millor treballar,
    tot fent vacances...
    Avet

  • Una ironia...[Ofensiu]
    lluisba | 31-07-2008

    El teu poema m'agrada perquè parla de coses que jo també intento dir: les paradoxes i les contradiccions de la vida quotidiana. I tens tota la raó en què a l'agost hi ha una estranya pressa per fer el turista. No serà la por a què al setembre no tinguis un viatge per explicar i semblis un pobre? Aquí està, crec: que no sabem reconèixer la nostra pobresa i l'omplim de diners, però seguim sent pobres que necessiten avions de baix cost per sentir alguna emoció palpable.

    Seria molt pretensiós que et digués de mirar alguns poemes meus on de fet toco el mateix: no em considero un exemple de res, i encara menys en poesia.

    Celebro molt haver descobert el text i la seva autora. I per cert... jo aquest agost em quedo castigat a Barcelona... coses de la vida! Salut.

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

125415 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).