A la casa del Senyor...

Un relat de: Marc Freixas
A la casa del Senyor, ara ja hi pot pixar tothom.
-pensa que t'ho dic amb la majúscula de Senyor... tu ja m'entens-
Hi ha persianes antigues,
d'aquelles amb molta pols, que de fet
ni tu ni jo no voldríem a casa nostra...
i el Sant Pare s'enamora del Rector
mentre l'Escolà absorbeix totes les pors
damunt el seu Mestre, que sempre és primmirat alhora d'ensenyar-li la matèria.
A la casa del Senyor, la mare el porta recte
perquè si fos per ell, la gosadia seria primordial en tot allò que practiqués.
L'Escolà absorbeix totes les pors
tancat a dins de les persianes antigues i plenes de pols...
el Rector i el Sant Pare
el visiten de tant en tant
i li fan veure que tot allò és ben correcte.
A la casa del Senyor
ara tot s'hi val :
les orgies, les pixarades,
les persianes i la pols.
I la mare, pobreta, cada dia al confessionari.
I el Senyor, ja fa temps que no es confessa.

Comentaris

  • Estimat Marc[Ofensiu]
    Perestroika | 23-02-2011

    feia temps que no passejava per aquí, i ara que he trobat uns estona ja saps que m'agrada vagarejar entre els teus versos. La poesia -com jo la sento a dins meu- ha de servir per això, per elevar l'esperit crític. I això saps fer-ho com pocs.

    Que interessant seria fer confessar a més d'un..!

    Una abraçada, mestre!

  • Ràbia[Ofensiu]
    Bitxa | 23-02-2011

    Quanta ràbia que tinc,
    potser cal ser gos des d'ara,
    quanta ràbia que tinc
    i no vull pas oblidar-la.

    Mira Marc, llegint-te m'ha vingut de gust escoltar el jorn dels miserables. Per desfogar-me.
    Quina ràbia! Que existeixi encara la casa del Senyor tal com ens la vènen és una vergonya.
    Algun dia pagaràn per tot el que han fet aquests senyors?

    Quanta ràbia que tinc!

  • valenta crítica[Ofensiu]
    joandemataro | 23-02-2011 | Valoració: 10

    sense embuts... Ja és hora de posar les coses al seu lloc. et felicito
    una abraçada des de mataró
    joan

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

869251 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.