A LA CANTONADA

Un relat de: Joan G. Pons

El trobo a la cantonada, a prop d’una paperera acabada de buidar.
- Hola Follet.
- Bon dia ! Joan. M’invites a un tallat descafeïnat ?
- I tant ! Bon amic Follet. Passa i seu. És un bon racó en aquest Bar, que si puc, acostumo a seure. Què expliques ?
- He vist com llençaves el diari a la paperera de la cantonada.
- I... ?
- Per què ?
- Ja saps que sóc de la espècie humana positiva i avui, el diari d’avui, era pràcticament del tot negatiu. Sembla com si els redactors hagin rebut l’ordre de “pitjar de la tecla del NO”, quantes més vegades millor.
- I no has trobat res escrit en positiu ?
- Alguna coseta... però és tota una recerca carregosa.... Avui he decidit que el Diari no m’aporta, no m’enriqueix. A la paperera !
- Estàs enfadat ?
- Sí. Opino que no costa tant informar de les coses que passen en una línia positiva o almenys neutra. Per què carregar i destacar la negativitat de les accions i reaccions humanes.
- Amic Joan has llegit el diari ?
- No. Els titulars ja m’han portat a llençar-lo a la paperera.
- Doncs a lo millor has deixat de saber....
- Vaja ! Follet.... ja em provoques !!! I ara sóc jo el que pregunto: No saber és saber ???
- Òndia ! Quina pregunta !!! Sembla de concurs. Em suggereix que si el “no saber” és una decisió de saviesa pot ser enriquidora, sempre que no sigui una actitud permanent.
- O sia, demà compro el diari ?
- Fes el que vulguis !
- I si deixo de comprar-ho i veig la tele....
- Diari i Tele no és el mateix ?
- Són imatges i puc pixar la tecla de “silenci”.
- Interessant.
- A vegades he fet un joc. Simular que sóc el cap de redacció del diari i canviar els titulars en positiu.
- Explica’t Joan !
- Tot respectant la notícia, ho dic en positiu.... ressaltant els valors humans que pot comportar la notícia.
- Un exemple !
- Un titular a la premsa.... “S’ha declarat un fort incendi...” Ho puc dir-ho: “El nostre estimat Cos de Bombers intenta controlar, com sempre, un incendi declarat a...”
- Interessant !
- I que consti que el titular és sols informatiu... hi han amb més càrrega negativa.
- A la paperera doncs !!!
- Al menys de tant en tant !!!

Comentaris

  • a Kei la[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-11-2011

    Gràcies pel teu comentari. Si tens adreça e-mail puc informar-te del que faig a nivell formatiu.

  • no marxo joan[Ofensiu]
    joandemataro | 01-11-2011 | Valoració: 10

    em quedo, a la cantonada...

    j.

  • gràcies joan[Ofensiu]
    joandemataro | 27-10-2011 | Valoració: 10

    de nou una senzilla i gran reflexió sobre el llenguatge i l'actitud humanes

    estic amb tu

    una abraçada, i gràcies pels teus amables comentaris
    joan

Valoració mitja: 10