A dos centímetres

Un relat de: marta_gut
Ja m’és igual, només vull una mica més de temps. Però hauries de saber que no mesur el temps amb temps, no. Segons, minuts…? Tan sols compta, per a mi, quant dura en els meus ulls allò que mir. I podria dir mil cinc-centes coses, però cap sona com el teu nom. Per això, quan t’observ, m’agrada estar en silenci. I somriure. Perquè és en aquell precís instant, a dos centímetres escassos del teu rostre, quan crec que tot està en ordre. Una carícia suau, una besada inesperada i un xiuxiueig amb prou feines audible.

Pareix mentida, però a dos centímetres del teu rostre he entès moltes coses, darrerament. Com per exemple, que un instant s’escola com l’aigua entre els dits, i que per tant s’ha d’intentar aprofitar tot al màxim. Perquè l’endemà… l’endemà, el futur, és sempre incert. I avui sí, però demà no i qui sap… poden passar mil coses. També he après que un somriure pot convertir-se en el millor regal que poden fer-te un horabaixa de vent. Ah, sí! I què vol dir “amar a lo John Boy”. Un bon amic em va dir un dia que ell, si no estimava a lo John Boy, directament no estimava. Vaig voler saber a què es referia exactament, però la seva resposta fou clara: esto es algo que no se puede explicar. La veritat és que no em va semblar més que una anècdota simpàtica, un comentari com qualsevol altre. Però ara puc dir, que a dos centímetres de tu, amb gotes de pluja dibuixant caminets, mentre sonava una cançó qualsevol (o no, potser era la nostra, qui sap) i amb el baf entelant els vidres, jo també ho vaig entendre.

Vols que faci de tu una poesia amb final feliç… i no puc evitar pensar que, de totes formes, el final feliç el guardes tu, i només tu. A mi només em queda esperar-te, a dos centímetres, ja ho saps.

Comentaris

  • ...a dos centímetres...[Ofensiu]
    free sound | 06-02-2011 | Valoració: 10

    ...que tinguis un camí feliç...i el tindràs!!!
    ...aquest escrit em recorda moltes coses!!! Felicitats!!!

  • Tu també ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-02-2011 | Valoració: 10

    Relat sensible i molt implicatiu.
    Jo crec, Marta, que tu també pots protagonitzar la felicitat.... sense l'altre i també amb l'altre.

  • Algú que ara...[Ofensiu]
    AVERROIS | 05-02-2011 | Valoració: 10

    ...no recordo, va dir una vegada..."en la proximitat se sap si hi ha amor o tan sols poc lloc al metro" és broma. La veritat és que quan estàs abraçat a una persona i els minuts s'escolen com aigua entre els dits i la sensació de tranquil·litat i pau et fa veure el món d'un altre color, aixó, amiga meva, és amor.
    Una abraçada i espero que gaudeixis molt temps de minuts com els que ens has descrit tan bé.

  • molt tendre i bonic marta[Ofensiu]
    joandemataro | 05-02-2011 | Valoració: 10

    seguim llegint-nos
    abraçades des de mataró
    joan

  • L'espai immens d'un centímetre[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-02-2011 | Valoració: 10

    Hola Marta. És tan plaent llegir-te i tan corprenedor seguir-te que la persona a qui escrius aquests relats ha de ser algú molt i molt especial. Quina meravella de prosa poètica. Ara mateix he agafat aquest relat, les seves tres darreres línies i també les tres darreres línies del "Martedi" i és que és poesia pura, pura, dura i viva, vivíssima, viscuda a dos centímetres de la pell de gallina.Li acabo de llegir a la meva parella el teu relat i ella, que també escriu de meravella, un estil molt com el teu, s'ha quedat de pedra escoltant-me, escoltant-te. Fas allò tan difícil que és transmetre les sensacions més íntimes al lector i que alhora si senti plenament identificat. Això no és gens fàcil i tu ho aconsegueixes amb una sensualitat que esborrona. M'encanta! Una abraçada, sense centímetres pel mig.
    Aleix

  • un relat[Ofensiu]
    Josep Ventura | 05-02-2011 | Valoració: 10


    Dolç com la mel,m’encanta com escrius

    Una abraçada
    Josep

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de marta_gut

marta_gut

59 Relats

111 Comentaris

56110 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Qui té ulls per veure i orelles per escoltar, es convenç de que els mortals no poden encobrir cap secret. Perquè quan els llavis callen, xerren les puntes dels dits i l'emoció traspua per tots els porus del cos.

Sigmund Freud.