9 d'Octubre

Un relat de: Roget

Eren les quatre de la matinada quan sonà el despertador. Javier no tardà en alçar-se i, amb els ulls encara lleganyosos començà a vestir-se; s'havia deixat la roba preparada abans d'anar-se'n al llit. Isqué de l'habitació sense fer soroll, a casa tots dormien, agafà les claus i sa dolçaina i isquè.

Pujà les escales fins el terrat i isquè a fora. Ja feia frescoreta, com sempre en feia a començaments d'octubre, així que se passà la jaqueta fins a dalt i s'estirà les mànegues per fer-se veure que així no tindria tant de fred. Feu una ullada per tot; la seua finca era una de les més altes i tenia unes vistes meravelloses. Des d'allí podia veure com dormia tot el poble sencer, no es sentia ni un soroll.

Finalment mirà el vell campanar. S'alçava sobre totes les cases; atent, vigilant… semblava que no li treia l'ull del damunt. Mirant-lo, Javier tragué la dolçaina de la funda i hi col·locà el tudell i la canya. I fou allí on, en la meitat de la fosca nit, se l'apropà als llavis i començà a tocar una cançoneta que poca gent coneixia o, almeys, feia com que no la recordava. Començaren a sonar les velles notes de la muixeranga, allí, en la meitat de la freda i fosca nit, per despertar a tothom, per despertar a aquell poble que sempre dorm.

Molt bona diada valencians!
Hui, toquem ben fort!


Comentaris

  • Amic de Llíria...[Ofensiu]
    F. Arnau | 11-10-2007 | Valoració: 10

    Efectívament, aquest poble nostre sembla que sempre dorm, però espere que la gent jove com tu feu tant de soroll en els propers temps, que al remat es desperte...
    I si és amb "La moixeranga", quin millor despertar podríem demanar?
    Una forta abraçada!
    ... I endavant!

    FRANCESC des de Godella

  • ooh preciós[Ofensiu]

    se m'ha posat la pell en borró!!
    Jo sent aixina el 9 d'octubre. I més, sent com sóc, muixeranguera fins el moll de l'os...

  • Salutacions a València[Ofensiu]
    franz appa | 11-10-2007

    Molt bonic relat. M'agrada pensar en tota aquesta gent que es desperta en la freda nit per despertar conciències. Aconseguida metàfora. Espero que hi reeixiu! Que hi reeixim tots plegats...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Roget

Roget

33 Relats

105 Comentaris

35086 Lectures

Valoració de l'autor: 9.31

Biografia:
[[Perquè la nostra vida és un relat]]

Xicon de Llíria (Camp de Túria), 17 anys i estudiant d'humanistic en 2n de batxillerat.

Sempre m'ha agradat llegir, de tot un poc. Ara m'ha donat per escriure i em sembla que continuaré fent-ho. M'agrada crear estes historietes, unes reals, altres d'imaginaries...