1994

Un relat de: Melcior

El foc maleït del meu país
s' ha clavat el sabre endins ,
no hi ha nació ni paradís
sense boscos , sense pins .

Cremat tenim el bosc ,
el cor fumeja abrasat ,
però , ni l' esperit és fosc
ni coratge hem estalviat .

El cel és ple de precs ,
la terra es regenera ,
ni estruços , ni ser cecs .
Endavant ! mai enrere .

Catalans de soca-rel
no patiu pel desgavell ,
cada llàgrima és una arrel
cada arrel , un pi novell .

Catalans de tot arreu
no patiu , res amenaça ,
cada llàgrima és un pi hereu
i al seu costat una pinassa .



Comentaris

  • Un testimoni...[Ofensiu]
    kukisu | 24-08-2011 | Valoració: 10

    tràgic de la desfeta dels nostres boscos, de tots, que cauen abatuts per la flama de la ignorància i potser de la mala fe. El sentiment que desperta la visió del bosc cremat és universal en totes les persones que l'estimem.
    Moltes gràcies pel teu relat!

  • Verd que esdevé grisor[Ofensiu]
    brins | 03-02-2010 | Valoració: 10

    Quina tristesa haver de contemplar alzines, roures, pins...cremats, molt probablement, per algun desaprensiu. Prop de casa, als boscos de Bigues i Riells, fa uns quants anys que també hi hagué un important incendi, i feia estremir contemplar tanta vida morta. És curiós que després, durant bastant de temps, no hi va ploure gaire; segons deien els pagesos de la zona, era a causa que els núvols trobaven a faltar la verdor dels pins.

    El teu bell poema és un cant a l'esplendor de la natura i un clar rebuig als actes delictius que la malmeten. Has escrit versos bellíssims. Felicitats!

    Pilar

  • I jo em pregunto, perquè ?[Ofensiu]
    Núria Niubó | 10-12-2009

    Un preciós cant a la natura i l'esperança. En aquest vers ens dius "cada llàgrima és una arrel"
    Què bonic ! Entre tots,amb la cura que en tinguem hem de donar un bon exemple als nens i al joves. És desencoratjador passar prop dels boscos, des de la carretera i veure'ls negres i buits de vida, a mi em provoca una gran tristor.
    Gràcies Melcior, és agradable tornar a llegir relats teus.


Valoració mitja: 10