1974 (homenatge a salvador puig antich)

Un relat de: fill de les ombres

Camino absent
amb el cap a un altre temps
quan omplíem aquests carrers
de flors, de clavells,
nostres anhels cantats al vent

Confonent la primavera dels nostres anys
amb la d'un món massa vell (massa vell)

Els carrers s'han quedat muts
sense tu em són tan buits!
Les batalles que hem guanyat
perden sentit si no et tinc al meu costat

I avui en fer-se intens aquell passat
he enyorat altra volta el teu esguard
mirant-me als ulls cada jorn, cada mot,
cada passa vers la llibertat ! (llibertat !)

Cansada estic de seguir
carregant sola aquest destí.
Tot el que sóc m'ho han pres amb tu,
el meu present, el nostre futur,
sense sentit a l'horitzó,
vivint per sempre de records.

Els seus barrots la nostra mort
un mur més alt que tot l'amor (tot l'amor, que per tu em vessa del cor)

I avui en fer-se intens aquell passat
he enyorat altra volta el teu esguard
mirant-me els ulls cada jorn, cada mot,
cada passa vers la llibertat !
que ens ha costat el preu més alt
(llibertat!)
al preu de la pròpia sang

Comentaris

  • SALVADOR.[Ofensiu]
    ULLERES | 16-09-2006

    Acabo de veure el film-retrat que s'ha estrenat a les pantalles... Realment impactant.

    Però m¡agradaria fer un íncis; la revolta - la veritatable revolució - és la de "ecos de rebolución".
    Els seguidors de Jesús són els únics revolucionaris.
    No hi ha canvi si es segueixen usan les armes. No hi ha pau si la volem forjar amb la violència. La violència és en si un fracàs, i tota és gratüita.

    El film es centra molt en Salvador com a pres polític en la model. I... això em fa pensar que un dia vas cometnar el teu punt de vista amb les presons.

    Jo, personalment, com a estudiant d'educació no hi crec en les presons. No compleixen el que haurien de ser els seus objectius, perquè no funciona el càstig com a element educatiu, perquè la repressió, la autoritat viscuda durant una llarga etapa - simplement - es reprudueix un cop i altre en les persones que l'han patit.
    Perquè tinc l'esperança, que algun dia les societats trobaran un model potent i palpable de resocialització.

    I, alguna cosa que m'ha ensenyat el 1r curs, creure que no hi ha persones ni bones ni dolentes. Sinó, mons complexes que interfereixen en una persona i la porten a actuar d'un mode o altre. Si entenem la persona i la acceptem malgrat les diferencies podem caminar endevant.


    -----

    En fi, un any més sense tocar a Vic...
    Apa, noi! Fins aviat.
    Una abraçada,

    Ulleres.

  • Cal recordar perquè no torni a passar.[Ofensiu]
    Melangia | 30-10-2005

    Sens dubte, cal fer present i pendre conciència d'aquells que van morir defensant la llibertat. Aquest poema és un homenatge merescut a Salvador Puig Antich. Cal recordar, perquè els horrors d'ahir, demà no tornin a passar.
    Felicitats pel poema!

  • Em retracto, pero en part.[Ofensiu]
    L'ull de la subcultura | 28-09-2005 | Valoració: 9

    Veix que he ofes a molta gent, i sincerament no era la meva intenció, tenia clar que nava a molestar i incomodar...pero la meva intenció no era aquests sincerament. A arrel de aquest relat i del del Domenech veix que me fet famos.

    Primera qüesto de que em retrecto (rectificar es de sabis, o aixó diuen) tenia que haver deixat clar que no em refreixo a tota la juventut independetista, pero com bé diu en Cesk nava dirigit al independetistes de xapa i samarreta.
    Segona cosa de la que m'arrepenteixó, haver insultat al Domenech, no estic dien que el que diges no ho penses, pero crec que no son maneres i aixó en ves d'un lloc on insultarse i cascarse, tindria que ser un empori de llibertat i literatura.

    Ara be, penso fer un relat en el que exposo la meva idea del independetisme punt per punt i desmentint molts aspectes dels skins, em portara dies i dies fero bé, aixó si quedara en les vostres mans llegirvus-ho...



    que més...weno remarcar que el escrit aquest volia denuncia la actitud neo-feixista de un sector independentista.. no volia generalitzar, no comparteixó les idees politiques, pero les respecto. També dir que tinc moltissims amics independentistas, i surtu de festa amb ells i e tocat amb el meu grup a correlleguas i e nat als concerts de la diada de catalunya de arc de triomf i e estat a infinitat de concert patrocinats per ateueus llibertaris independentistas... pero sincerament i han segons quines actituds que com dic al escrit del que estic molt orgullos pero m'arrepenteixo de que hagui sigut mal interpretat( mea culpa, mea maxima culpa).

    Apa si voleu parlar amb mi id ebatre sobre politica, estare encantat, nomes teniu que agregarme.


    per cert bo el tema.

  • la memoria pot fer mal[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 26-09-2005

    pot fer que sentim una opressio al pit que ens ofega i pot fer sortir la rabia dels budells, però no per aixó hem d'oblidar: la injusticia pot pendre moltes formes i cap d'elles serà bona.

  • Era dissabte[Ofensiu]

    Aquell dia, estava d'excursió, a Arenys de Munt.
    Havíem sortit molt d'hora i encara no es sabia res.
    Era cap d'un grup d'escoltes i d'onze a catorze anys.
    Algú portava una ràdio i va sentir la notícia.
    Ens vam posar tots a plorar.
    Aquell vespre, el jou i les fletxes de fusta que marcaven l'entrada d'un poble, van cremar al nostre foc de camp. Va ser una iniciativa dels nois.

  • Me'n recordo[Ofensiu]
    T. Cargol | 26-09-2005

    que mirava el rellotge a la taula de la feina aquell dia; no es va poder fer res, hi havia molt cansament i a ell no li donava suport ningú - mínimament fort -.
    Va ser penosa aquella venjança franquista petr no haver pogut donar mort als del Judici de Burgos uns anys enrera.
    Per cert, ningú se'n recorda: per aquells anys van matar un treballdor de la Seat que s'anomenva Ruiz Villalba i a un altre de la Tèrmca del Besós que s'anomenva Ezquerra.
    La seva mort no va ser tan penosa, és cert.

  • Llibre | 26-09-2005

    Un homenatge ben merescut a un home que només recordem "quan toca".

    I un bell poema, amb alguns recursos eficaços (aquests finals de vers amb la repetició entre parèntesi m'han semblat força encertats).

    Fins la propera,

    LLIBRE

l´Autor

Foto de perfil de fill de les ombres

fill de les ombres

63 Relats

249 Comentaris

89637 Lectures

Valoració de l'autor: 9.70

Biografia:
www.enrenou.com

maquinista d'un tren que volta el món sense vies, que busca la sortida del túnel de la realitat tot cercant en la utopia, la força per tirar endavant.



el camí és llarg... vols caminar amb mi?




per contactar amb nosaltres: aloisioxispin@hotmail.com
www.enrenou.com