08 DE MARÇ (I) de Ninona

Un relat de: donna

I (08.03.1908)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Heu vist que maca? És la meva mare, o potser hauria de dir era la meva mare.
Fins avui, aquesta era la foto més recent que tenia d'ella. Com estava d'orgullosa de treballar a la Sirtwood Cotton. I ara, ja veus ...
Avui he retallat del diari la seva darrera foto. Heus aquí

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

La reconeixeu? És la de la dreta. No va poder resistir el pànic i es va llençar des del novè pis com tantes altres companyes. Les que no ho van fer, varen morir a dins, cremades.

NO ÉS JUST !!!!!!!!!!

Només tenia 24 anys, i era de les més grans. Treballava 14 hores diàries en unes condicions pèsimes, tot i estar embarassada, i li pagaven una misèria. No la deixaven descansar ni anar al lavabo.
Només volia cobrar com el pare, treballar 10 hores i poder-se sindicar.

No va fer res dolent. Només va protestar i la van fer callar de la manera més cruel.

I ara jo no tinc mare, ni el pare companya.




Comentaris

  • gypsy | 08-05-2007 | Valoració: 10

    és colpidor el teu relat, travessa l'ànima i ens deixa un dolor somort de música de fons.
    Una de tantes històries tristes i injustes però que viscudes en primera persona són molt més que la mort dels altres.

    És molt bell, la duresa del relat, les fotografies i el teu talent han composat una joia gairebé perfecta. Resten els teus mots com a homenatge silenciós i profund.

    gypsy

l´Autor

Foto de perfil de donna

donna

31 Relats

49 Comentaris

61018 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
Som els relats que vam ser escrits el dia 8 de març de 2007 en conmemoració del DIA INTERNACIONAL DE LA DONA TREBALLADORA 08-03-2007
Esperem agradar-vos!

"Jo et cuido, tu em cuides"

DONNA
_____

il·lustració:
"Això Era i No Era…El Bell Dorment"
de Mireia Coll.
______