Detall intervenció

Totalment d'acord amb tu.

Intervenció de: marc (joan petit) | 09-02-2006


Desconec tot els temes concrets del recompte de paraules, ja que ni jo sé com s'han de comptar certes paraules en català.

Molts cops m'he fet el propòsit d'usar altres programes ofimàtics que em semblen molt ben fets i a sobre són gratuïts. Tins la sensació, però, que a vegades vas una mica contracorrent. És, només, una sensació i una espècie de complexe contra el qual només hi ha una sortida: la lluita.

Bé, finalment, certifico, com diu en Jordi, que si uses un mac, per molt que tinguis el word, la plantilla no funciona correctament i has de fer mans i mànigues per a arreglar-te-les per a poder penjar el repte guanyador. No és, en absolut, una crítica a la plantilla. Senzillament és un comentari. Ara per ara he deixat el tema dels reptes per diverses raons que ara no venen al cas, i per tant, no crec que es dongui el cas que mai arribi a guanyar-ne cap (suposant que tingués qualitat per a guanyar-ne un).

(ara me n'he adonat que és un missatge del tot buit de contingut i molt avorrit. discupes a qui hagi tingut la paciència d'arribar fins aquí).

M.


Respostes

  • RE: VEREDICTE REPTE 93!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Biel Martí | 09/02/2006 a les 09:48

    Vaja, ara no sé què dir... De fet aquest cop no he llegit els altres reptes i no puc opinar sobre si el premi és just i tal i qual, però... Gràcies als botxins per haver triat Execució!

    Vaig a preparar el repte VIXC... IVXC... vaja, com s'escriu 94 en números romans?

    Ara, això sí, ja que en alguna ocasió he dit que els veredictes no m'han semblat equànims, jo garanteixo parcialitat absoluta.

    Biel, amb corona de llaurer.
  • RE: VEREDICTE REPTE 93!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Filalici | 09/02/2006 a les 09:48

    Felicitats Biel!

    Trobo, Alex i Afrika, que heu fet molta feina amb els comentaris. Heu fet de jutges amb molta il·lusió, i s'agraeix.

    Una abraçada a tots, i a seguir disfrutant amb el repte.
  • RE: VEREDICTE REPTE 93!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vallespir | 09/02/2006 a les 10:33

    Moltes felicitats al guanyador! El relat, també potser per a mi, és el més rodó.

    Sensacions personals: bé, ha estat la meva primera participació a un repte i, sincerament, després d'haver vist la feinada que li suposa al feliç guanyador, se m'escapa un UFFFFF per entre els llavis.

    Moltes gràcies a l'Àfrica i l'Àlex pel temps dedicat a comentar tots els relats. I quant al meu, tens raó Àlex, la limitació de les paraules ha estat clau. De fet, vaig entrar a aquest repte mig de resquitllada, però en veure que em podia quedar un relat guapo vaig seguir; resultat: un relat de 560 paraules. El veritable repte, per mi, ha estat la supressió de les 210 paraules que sobraven i intentar que, si més no, el relat no perdés la tensió.

    Apa, una abraçada per a tothom. M'ho he passat molt bé i quan pugui reptaré altre cop.

    I evidentment, tornaré a 'insuflar' les paraules que necessitava el relat i el penjaré a la web.

    Salut,

    Roger
    • Estaré encantat de poder-lo llegir tot sencer!!
      alex2b | 09/02/2006 a les 13:24

      • RE: felicitats!
        mjesus | 09/02/2006 a les 16:24

        al guanyador en Biel, i a tothom.

        A l'Afrika i al alex2b, creu que heu trobat el punt ideal per remarcar allò que està bé de cada repte del que heu cregut errors. Molt bé.

        fins el proper.
  • El Detectiu Perepunyetes i el Word
    jordi domènech i arnau | 09/02/2006 a les 10:54

    Ja em perdonareu que m'hi fiqués, era part de la meva creuada particular contra el Word.
    Encara que a molts us pot sorprendre -perquè és l'únic o quasi l'únic processador de textos que coneixeu-, el Word és un programa amb tota una sèrie de problemes molt importants, que alguns tenim motius més que sobrats per no voler veure ni en pintura.
    Un dels problemes -i sols parlaré ara d'aquest-, és precisament que no compta correctament les paraules, però en ser un estàndard de facto del mercat sembla el més normal del món demanar "un text de 1.000 paraules en Word".
    Però això no és admissible.
    1 Perquè molta gent no el té. Perquè no vol o perquè no pot. Hi ha sistemes operatius on no existeix i en els que existeix -si es vol tenir legal-, és car, de l'ordre dels 300€
    2 Perquè no hi ha manera fàcil de saber a quantes paraules reals en català corresponen les 1.000 paraules del Word, segurament un nombre entre 1.050 i 1.000, un error entre el 5 i el 10 %
    3 Segur que si fos a la inversa i un jutge veiés en Word un repte de 386 paraules quan el límit fos 350, el donaria per dolent, quan a lo millor seria realment de 350 paraules. No és el cas, però la realitat és que actuant de bona fe, un usuari de no Word disposa d'una vintena menys de paraules que un de Word.
    4 Perquè vincula la condició, a una marca comercial concreta. Això seria com una carretera amb la velocitat limitada a 80 km per hora mesurats en el comptador d'un Ferrari, que "com tothom sap" estan sempre calibrats erròniament -és un exemple. Igual al pobre posseïdor d'un Seat, li podrien posar una mult ja que quan el seu velocímetre diu 80, el del Ferrari, que es la "norma" estaria marcant 88.

    L'us de programes concrets, sovint causa una mena de "síndrome d'Estocolm", l'usuari esdevé un ferm defensor d'una opció gens recomanable, perquè ha tingut que fer un esforç per poder-la emprar amb una certa eficàcia i té terror a haver d'aprendre un procediment nou, per molt que a mig termini sigui avantatjós per ell.

    Una última. Si un dia guanyés un repte, cosa difícil perquè la meva manera d'escriure no s'hi adequa i no m'hi presento, no podria penjar el guanyador sense complicar-me la vida de mala manera, o demanar un ordinador a una altra persona.
    Resulta, que no només la plantilla està feta en Word, sinó que sols funciona correctament en Word de Windows, programa que jo no puc córrer al meu ordinador.
    • Felicictats!!
      foster | 09/02/2006 a les 11:01

      A tu, Biel Martí, per un molt bon repte.

      I a vosaltres, parelleta, què dir-vos? L'esforç que hi heu esmerçat i la maduresa dels comentaris m'han deixat bocabadat. Us felicito de tot cor! Lamento no haver-me presentat i haver-me perdut un comentari semblant.

      Parella de fet... ho heu fet molt ben fet!!!

      foster
    • Totalment d'acord amb tu.
      marc (joan petit) | 09/02/2006 a les 11:08

      Desconec tot els temes concrets del recompte de paraules, ja que ni jo sé com s'han de comptar certes paraules en català.

      Molts cops m'he fet el propòsit d'usar altres programes ofimàtics que em semblen molt ben fets i a sobre són gratuïts. Tins la sensació, però, que a vegades vas una mica contracorrent. És, només, una sensació i una espècie de complexe contra el qual només hi ha una sortida: la lluita.

      Bé, finalment, certifico, com diu en Jordi, que si uses un mac, per molt que tinguis el word, la plantilla no funciona correctament i has de fer mans i mànigues per a arreglar-te-les per a poder penjar el repte guanyador. No és, en absolut, una crítica a la plantilla. Senzillament és un comentari. Ara per ara he deixat el tema dels reptes per diverses raons que ara no venen al cas, i per tant, no crec que es dongui el cas que mai arribi a guanyar-ne cap (suposant que tingués qualitat per a guanyar-ne un).

      (ara me n'he adonat que és un missatge del tot buit de contingut i molt avorrit. discupes a qui hagi tingut la paciència d'arribar fins aquí).

      M.
    • Sr. Detectiu...
      Filalici | 09/02/2006 a les 11:25

      Per a ampliar la teva informació: jo no sóc cap expert, però et puc dir que vaig obrir la plantilla per penjar el repte amb l'Open Office des de linux i em va funcionar sense problemes, a part de que el document de word està bloquejat de tal manera que només pots tocar els punts de la plantilla que has d'obrir, i jo el podia editar completament, sense restriccions.
      • RE: Sr. Detectiu...
        jordi domènech i arnau | 09/02/2006 a les 11:37

        A la versió d'Open Oficce que tinc per Mac, que és la 1.1, quan prems el tabulador, en lloc de saltar d'una zona de text a l'altre com seria normal en una plantilla, senzillament insereix el tabulador.
        Quan surti un build amb la 2.0, ja la provaré, però de moment, tant la versió sota java com la que corre sota X11 no em resulten correctes.
        Desgraciadament, sota el Linux que tinc instal·lat ara, Gentoo per PPC + KDE, per un motiu desconegut, els accents i altres caràcters surten malament i no em funciona el copiar i enganxar, o sigui que tampoc em serveix.
        • No tindries cap problema per penjar el repte guanyador
          EmmaThessaM | 09/02/2006 a les 12:18

          Una servidora te'l penja si l'hi demanes ;-)

          Tu ets l'expert en informàtica, i estic convençuda que tot el què dius del word és veritat, però has de comprendre que no tots disposem de programes alternatius (als ordinadors de la universitat, per exemple, que són els que més utilitzo últimament, només hi ha el word instal·lat).

          La plantilla que comentes es va fer per facilitar el fet de penjar el repte d'una forma uniforme, no per fer-ho més difícil: en cas de resultar guanyador, fins i tot se't podria enviar el codi html per correu o el podries copiar directament de la pàgina web de relats.

          El repte és simplement per escriure, no per fer publicitat d'una marca de software determinada. La plantilla està en word, simplement, perquè és el programa que hi havia a mà en aquell moment, res més. Les paraules es compten en word (o no, això depèn de cadascú) perquè és el què s'està utilitzant per escriure.

          No deixis de participar al repte per culpa d'un programa informàtic que no hi té res a veure. El límit de paraules s'estableix únicament i exclusiva perquè la gent s'hagi de trencar les neurones per crear una història concísa.

          Participa al repte: aquesta sí que és una condició indispensable per poder guanyar.

          Participa i guanya: penjar el què t'ho proposis, no serà cap problema ;-)

          EmmaThessaM
          • Sé perfectament com penjar un repte
            jordi domènech i arnau | 09/02/2006 a les 12:34

            Però sí s'hagués fet un formulari en pdf, per exemple, no hi hagués hagut cap d'aquests problemes.
            També s'ha de comprendre, que no tothom te el Word instal·lat, ni té manera fàcil de tenir-lo.
            Per cert que trobo fatal que als ordinadors de la Universitat hi hagi el Word instal·lat, hi ha alternatives gratuïtes, i s'ha de comptar que fins i tot per a educació, l'Office no baixa de 100 euros per ordinador, i són diners públics, o sigui teus i meus.

            Qualsevol amb connexió a internet pot tenir l'Acrobat o l'Open Office de manera legal en pocs minuts.

            La qüestió del límit de paraules, suposo que és una subtilesa, però quan es diu límit 350 paraules vol dir:
            · Comptades a mà?
            · Comptades amb el Word? (per cert, quina versió, que no coincideixen)
            · Comptades amb qualsevol programa?

            Hi ha una solució molt fàcil, el nombre de caràcters és molt més fiable que el de paraules…


            • Quina contundència!
              EmmaThessaM | 09/02/2006 a les 13:37

              Ja m'imagino que saps com penjar un repte, el meu comentari no tenia la intenció d'ofendre't. Em sap greu i et demano totes les disculpes del món si ha estat així perquè, repeteixo, no era en cap moment la teva intenció.

              La plantilla en word la vaig fer jo. Mea culpa, que díriem. Per què? Perquè és l'únic programa que tenia disponible i perquè vaig pensar que era millor això, que res. Personalment, no puc fer un formulari en Acrobat perquè no tinc l'Acrobat (només el reader). De totes maneres, donat que jo no el tinc i tu sí, jo no tinc cap mena de problema si prepares un formulari alternatiu en Acrobat i l'envies a l'adreça de correu del guanyador del repte perquè tothom el pugui utilitzar.

              El repte és una cosa de tots. Ningú no cobra ni un cèntim per la feina i, qualsevol cosa que es cregui millorable, es pot arreglar sense haver de fer tan rebombori. Si vols penjar una plantilla Acrobat perquè no hi hagi més problemes, repeteixo, ho pots fer.

              Pel què fa a les paraules, suposo que depèn del jutge però, en principi, haurien de ser "paraules", i ja està. Si el jutge o els participants es volen ajudar d'algun tipus de software, sigui quin sigui, no crec que se'ls hagi d'impedir perquè, com ja he dit abans, això no és la finalitat última del repte: l'objectiu és escriure, no comptar paraules.

              Atentament, una relataire tanoca que li sap molt molt molt molt de greu haver-te pogut fer enfadar i que et demana disculpes,

              EmmaThessaM

              PD. Cada jutge posa les seves condicions. Si algú vol proposar nombre de caràcters enlloc de paraules, estar en la seva mà fer-ho.


      • RE: Sr. Detectiu...
        Anònim | 09/02/2006 a les 11:38

        Jo també prefereixo l'Open Office, tot i que prefereixo utilitzar Windows. Sí, ja sé que em direu que el Linux és molt millor i tot això que es diu sempre, però al meu portàtil tinc un "windows XP" i un "Linux Ubuntu" i us puc assegurar que el linux m'ha donat moltíssims més problemes que el windows, que sempre m'ha funcionat a la perfecció.

        PD: Això que diuen que el linux no es pot penjar és mentira, ho he comprovat personalment.
  • Felicitats !
    angie | 09/02/2006 a les 16:06

    Bon repte, Biel... ja tenia ganes de veure't vestit amb túnica negre (jutge). L'enhorabona per la feina ben feta.

    I vosaltres dos, "pareja", quina currada!.

    Petons

    angie

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.