Detall intervenció

RE: Un record per a les víctimes

Intervenció de: Vicent Terol | 21-08-2017

Alguns comentaris, des del màxim respecte a totes les posicions ací expressades.


-Total solidaritat i recolzament amb/a víctimes i familiars. Rebuig contundent a l'acció terrorista de Barcelona.

-Informació/Desinformació. Trobe que hi ha un caos informatiu on, majorment, es prioritza el morbo, l'espectacle i una incitació interessada a l'odi. Ens bombardegen amb dades inconnexes, contradictòries, que dificulten la construcció d'un relat. Es normalitza l'alegre circulació d'imatges de presumptes sospitosos en el marc d'un suposat Estat de Dret (ja ha ocorregut en el passat que alguns presumptes sospitosos apareguts en els informatius resultaven ser innocents finalment).

-No és musulmans contra Occident. Se'ns tracta de vendre un relat fals amb repetició de mantres com allò que "no els agrada el nostre estil de vida". I s'obvia que el 70% de les víctimes d'ISIS són musulmans. No és musulmans contra Occident. És un grup d'islamistes radicals que practiquen la violència amb brutalitat contra Occident i, sobretot, contra els musulmans que no compleixen amb la "puresa" del seu "ideari".

-Rebuig contundent a ISIS, entenc que les seues accions no mereixen el perdó. Però faríem bé en tractar de comprendre quines són les motivacions d'aquests grups radicals. Hi ha una part de venjança en un món on la població civil d'Iraq, d'Afganistan, de Palestina... ha mort i mor en quantitats que es compten per centenars de milers. Sota les bombes de les potències occidentals.

-Islamofòbia. La generalització de l'odi a tots els musulmans es dóna des de la desinformació. El racisme compleix un paper interessant per al Poder. Desvia l'atenció de la població i legitima el màxim control policial.

-Indefensió. Quan una persona fanàtica està diposada a morir matant, les seues accions violentes són imparables. És un drama que, de moment, hem d'assumir. No hi pot existir el risc zero perquè és molt fàcil assassinar d'aquesta manera. Assassinar i provocar el pànic. És senzill: un vehicle és un arma, un ganivet de cuina és un arma... En eixe sentit, i entenent el "no tinc por", és raonable tenir por. El contrari és autoengany.


Respostes

  • RE: Un record per a les víctimes
    aleshores | 18/08/2017 a les 13:35
    Conforme amb la reparació i homenatge a les víctimes, però jo tinc por...d"occident": Líbia, Irak, Síria, Afganistan,Palestina,...Iemen,...és per tenir autèntica por,...dels que ens manen de debò.
  • jo també
    allan lee | 18/08/2017 a les 16:17
    tinc por company però la por no ens pot paralitzar.

    Creia que aquesta entrada tindria més comentaris...no per mi, sinó pel que significa.

    On és el RC que vaig conèixer fa uns anys?

  • El mal del món ve de massa antic...
    Mena Guiga | 18/08/2017 a les 16:25
    ...com per a recomençar la raça humana.
    És clar que són mots i un impossible.
    Si no es funciona sempre des de l'amor no hi ha res a fer. Hi ha massa tecles tocades: egoismes, interessos, manca de respecte, imposicions religioses i àdhuc culturals...i veig que són sinònims i sinònims.

    Penso en les víctimes de sempre al món per causa de tot plegat. Animals inclosos.
    Natura inclosa. Sempre de la ma de l'ésser humà que, sembla ser, hauria d'evolucionar...

    Pot semblar poc i és molt: el despertar de la consciència, del què estic fent de cadascú. El voler arrenjar el món des de la senzillesa i el no tenir en plan acumulatiu i tant benestant: és impossible per a tants milions de persones.

    La por hi és. La por del monstre que tot humà duu a dins i que no mor mai. Però hi ha d'haver, sempre, l'esperança i el viure amb un somriure dels actes que ajuden, de les gotes sanes dins un oceà brut. I avui jo ho he vist en les multituds i en els silencis. Tant de bo.


    Mena
  • RE: Un record per a les víctimes
    jovincdunsilenci | 18/08/2017 a les 19:09
    D'acord amb tots. Avui només puc acompanyar.vos amb respecte i amb amor.
  • RE: Un record per a les víctimes
    brins | 18/08/2017 a les 20:11
    Vull donar el meu més sentit condol a les víctimes d'aquests terribles atemptats, I vull manifestar, també, que tot i tenir por, tinc esperança.

    Sóc poruga i m'espanta la violència que pot comportar la crueltat, però també sóc confiada i no perdo l' esperança. Les portes generoses que es van obrir durant aquesta malaurada nit, el servei de taxis que es va oferir gratuïtament i l'ajuda de tantes persones que van donar sang als ferits i aliments als afectats... em permet pensar QUE LA VIOLÈNCIA MAI NO PODRÀ VÈNCER LA BONDAT.

    Pilar
  • RE: Un record per a les víctimes
    Nonna_Carme | 19/08/2017 a les 09:00
    T'acompanyo en aquest condol a les famílies y desitjo una total recuperació als ferits.
    Aquesta setmana la meva néta Vicky és a Paris i li vaig fer un miler de recomanacions . Qui s'havia de pensar que, aquest cop, seria Barcel0ona la que rebria?
    Tens raó. L'odi no porta res de bo però confeso que jo sí tinc por.

    Una molt forta abraçada, estimada Sílvia.
  • RE: Un record per a les víctimes
    aleshores | 21/08/2017 a les 08:52
    ...però, si no tens la "comprensió" de les coses que passen: per què passen, qui són els responsables, com es poden evitar,...és fàcil de caure en l'odi ,malgrat els bons desitjos, en la mesura en que els coses no canvien perquè no s'hi fa front adequadament. Arruïnant econòmicament als nostres veïns, destruint militarment els seus països, prenen els seus recursos,...és difícil que les coses seguin diferents en el futur,....i aquí es parla d'integració acollida, etc,... que està mot bé,...però s'ha d'anar a la causa de la infecció,...
  • RE: Un record per a les víctimes
    Vicent Terol | 21/08/2017 a les 12:05
    Alguns comentaris, des del màxim respecte a totes les posicions ací expressades.


    -Total solidaritat i recolzament amb/a víctimes i familiars. Rebuig contundent a l'acció terrorista de Barcelona.

    -Informació/Desinformació. Trobe que hi ha un caos informatiu on, majorment, es prioritza el morbo, l'espectacle i una incitació interessada a l'odi. Ens bombardegen amb dades inconnexes, contradictòries, que dificulten la construcció d'un relat. Es normalitza l'alegre circulació d'imatges de presumptes sospitosos en el marc d'un suposat Estat de Dret (ja ha ocorregut en el passat que alguns presumptes sospitosos apareguts en els informatius resultaven ser innocents finalment).

    -No és musulmans contra Occident. Se'ns tracta de vendre un relat fals amb repetició de mantres com allò que "no els agrada el nostre estil de vida". I s'obvia que el 70% de les víctimes d'ISIS són musulmans. No és musulmans contra Occident. És un grup d'islamistes radicals que practiquen la violència amb brutalitat contra Occident i, sobretot, contra els musulmans que no compleixen amb la "puresa" del seu "ideari".

    -Rebuig contundent a ISIS, entenc que les seues accions no mereixen el perdó. Però faríem bé en tractar de comprendre quines són les motivacions d'aquests grups radicals. Hi ha una part de venjança en un món on la població civil d'Iraq, d'Afganistan, de Palestina... ha mort i mor en quantitats que es compten per centenars de milers. Sota les bombes de les potències occidentals.

    -Islamofòbia. La generalització de l'odi a tots els musulmans es dóna des de la desinformació. El racisme compleix un paper interessant per al Poder. Desvia l'atenció de la població i legitima el màxim control policial.

    -Indefensió. Quan una persona fanàtica està diposada a morir matant, les seues accions violentes són imparables. És un drama que, de moment, hem d'assumir. No hi pot existir el risc zero perquè és molt fàcil assassinar d'aquesta manera. Assassinar i provocar el pànic. És senzill: un vehicle és un arma, un ganivet de cuina és un arma... En eixe sentit, i entenent el "no tinc por", és raonable tenir por. El contrari és autoengany.

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.